:(

Åhh, jag har inte haft någon dator, så jag har inte kunnat blogga :(

Men Men...
Igår red jag båda,
T gick med M's sadel och the different tränset! Red henne på en sandåker, som är toppen så här års! :D Gick faktiskt vääääldigt mycket bättre än i söndags. Hon är en ganska bestämd ponny, så när man typ kortar galoppen så kortar hon jättemycket, typ, "är det så du ska ha det så".. Hahahah, sen när man ska länga igen, så blir hon sur :P aja, men hon var väldigt fin och jag är nööööjd med henne!


T

M red jag på samma ställe och han var inte så jätteavslappnad.. Han typ tog tag i bettet och sprang.. Så vi jobbade mycket med säte och skänkel. Och bar lite med handen!
På slutet gjorde jag en övning som jag tycker funkar väldigt bra med hästar som har svårt att galoppera helt rak i kroppen och ändå bibehålla en bra galopp :)

Man rider liksom i en kvadrat och så samlar och kortar galoppen i "hörnen". Man kan reglera storleken på kvadraten efter svårighet :) På unghästar kan man trava, och då tränar de bärighet! :) Ju mindre ju svårare :D

Den funkar väldigt bra på Manne då han är hingst, och hingstar typ har svårare att gå raka :P


M

Puss/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0