Mahrani of the Fairplay

Nu har jag skapat en ny kategori, "Hästar genom tiderna". Här kommer vi skriva om hästar vi har nu och hästar vi någon gång haft :) Så nu ska jag inviga den genom att skriva om Manne :D

Mahrani of the Fairplay



Han är en hollänsk sportponny e. Milton (inte den kände) ue. Eduard. Han är född 1999 och har tävlat Mvs B hoppning.

Vi fick Manne -06 då han hade varit i Skåne men blivit halt hos tjejen som red honom. Allt började med att Blenda Horwitz frågade oss om vi ville låna en hingst. Hon hade pratat med hans ägare och Manne var för tillfället utan ryttare. Så vi åkte till Klippan i Skåne och hämtade honom. Han hade då stått i box i 4 månader utan utevistelse (!) då ingen klarade att leda honom till hagen..
När han kom till oss satte vi igång honom sjukt försiktigt och kollade honom vid kiropraktor. Han var ca 4 cm sned i korset och kunde inte arbeta klokt, men blev jättefin efter! Han var smått galen när min syster satte igång honom och han drog sjukt mycket varje gång vi hoppade!

Manne 3-årstest

Amanda (min syster) och Manne var med i div I i hoppning 2006 och han har hjälp klubben otroligt mycket i laghoppningar! :D

Amanda och Manne elit 08

I maj 2008 fick vi ett väldigt jobbigt besked då vi fick veta att Manne var såld till Italien. Han var förtillfället halt och reds inte hemma hos oss. En av delägarna som ägde honom ville köpa ut sig och den som inte ville sälja kunde inte köpa ut henne..
Han skulle åka en Måndag (om 3 dagar) eller om 10 dagar. Det var allt vi visste.. Men vi kan ju tacka Blenda Horwitz för att vi har honom än idag! Hon bodde vid telefonen och de fick stoppa lastbilen som börjat åka från Italien för att hämta honom.
Vi kunde köpa delägaren som ville sälja och Manne blev halvt min och min systers!!

Hösten 08 var Manne helt back on track och vi åkte först på meeting i Högbo! Jag tävlade honom och Vi startade LB, LB och LA. Första LBn vann vi, andra kom vi 2a och i LAn var vi 0a på hinder men hade ett tidsfel och det gav en fjärde plats! :D

Amanda tävlade Manne en hemmatävling och vann både LB och LA. Då kände vi att han var som vanligt och helgen efter åkte jag och mamma på meeting till Tingsryd med honom och Ravelli (min förra d-ponny).

Iaf, Manne skulle starta LB, LA första dagen och samma andra dagen. Första dagen var jag väldigt nervös och vi rev 2 i omh i LB då båda svängde snävt^^ hahaha
LAn var den tredje på honom och jag höll på att dö av nervositet för han hade varit så otroligt pigg och inte lyssnat och dragit på hindrena. Väl på banan var han helt underbra och VI VANN! Jag grät så mycket att jag knappt kunde rida in på prisutdelning. Lyckan var total.

M & jag Tingsryd 08

Dagen efter var han lika fin och han VANN LBn! I LAn svängde jag lite för mkt i omh, så vi fick ett stopp, men kom 6a. Så han var liksom bäääst! :D

Samma höst skulle mamma och Amanda åka på meeting med honom och Tiara. Manne blev sjukt hingstig då och det satt i lite hela tiden 2009.

Eftersom det var Amandas sista ponnyår 2009 så tävlade jag bara honom ett fåtal gånger när hon inte kunde.

Jag och Manne DM 09

2010 är mitt och Mannes år och vi är nu kvalade Mvs B! Vi ska delta i elitserien och förhoppningsvis starta Mvs A! :D

Tror det var allt om den finaste hingsten!

Pusshej/E

Kommentarer
Postat av: vilma

jätte fin blogg!:)

2010-04-10 @ 01:37:14
URL: http://viilmaa.blogg.se/
Postat av: Sara

finis mannis :D

2010-04-10 @ 02:39:17
URL: http://saravilhelmsson.blogg.se/
Postat av: andrea

vet inte om han är så bra som du skriver. det har väl inte gått så JÄTTE bra för er? du skrev faktiskt bara ut dom få ljus punktera på alla år ni har haft honom:S

2010-04-10 @ 15:34:18
Postat av: Amanda

Vilken Andrea är det om jag får fråga?! Vad Emma har gjort här är skrivit om sina bästa resultat hon har med Manne, sen går det såklart inte att skriva ALLT för då skulle inlägget aldrig ta slut. Under åren vi haft honom är det mestadels jag som har tävlat och ridit honom, och Emma behöver ju såklart inte skriva om alla mina placeringar och resultat, det här är ju hennes och Amalias blogg. I alla fall, om någon undrar så är detta bara en bråkdel av allt underbart som den här fina hästen gjort! Tack för mig.

2010-04-10 @ 17:52:12
Postat av: Sara

Den där Andrea är ju lagom smart, det är ju klart att man skriver om allt bra när man skriver ett sånt här inlägg. Det är väl klart att det har gått dåligt några gånger, det gör det ju för alla :S Duu och manni är bäst<3

2010-04-10 @ 19:52:41
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sara

Btw, haha jag minns när du ringde mej när du hade vunnit LAn i tingsryd! Jag kunde inte ens höra vad du sa för att du grät så mycket, haha gulle :)

2010-04-10 @ 19:56:10
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hjälp! Vilken bitch den där Andrea är då!:O Ni två är jätte duktiga Emma<3

2010-04-10 @ 22:43:30
Postat av: Amanda (Lizzen)

Manne är superfin och både Emma och Amanda rider honom superbra, han skulle inte kunna ha bättre ägare och ett bättre hem =) <3

2010-04-11 @ 16:37:18
Postat av: N

Superfin ponny, ja tror att ja fota den i somras på en tävling om du vill ha dom bilderna? :D

2010-04-15 @ 07:59:24
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: bea nyberg

där ser man! han är riktigt fin :)

2010-07-04 @ 22:58:23
URL: http://beatricenyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0