Ny dressyrponny?

CHACHA BLOGGEN! xD hahaha, nu ska jag vara seriös igen...... Hahaha, idag har jag ridit båda och även pysslat med Cheline...

Först red jag Manne med dressyrsadel och hela fadderuttan! Men han var superfin! Red mot att få honom låg och avslappnad i hela kroppen, taktmässig och allmänt superfin. Han jobbade verkligen med mig och var helt underbar :D Nu känns det som att vi skulle kunna starta FEI och hela köret!u Men domarna tycker alltid annat, så mina ambitioner om Manne som dressyrponny kan vi ju glömma! Hahaha, flum...



Sedan gick jag och hämtade mitt halvblod :D Hon är 6 år och ca 164 cm.. Men hon är inte alls fixad mycket med, då vi inte haft tid :( Men idag gjorde jag i ordning henne med hela utrustingen, dvs Sadel, träns och benskydd :) sedan gick vi en sväng :) Eftersom vi inte har någon ridbana eller någon annan bra plats förutom vallar att rida på, så kan jag inte rida henne själv :( Men hon var ganska uttråkad, så jag tog ner stigbyglarna och så sprang vi lite.. Hon blev superpigg och försökte sticka lite^^ Men är supernöjd med henne :DDDD Fina Cheline!


Cheline för ca 1 år sedan

Till sist red jag Tiara.. Hon fick få med the difference tränset idag, och gud vilken skillnad det är! Hon trivs grymt bra med det och jag ska köpa en brun martingal nu ju ;) Jobbade med att få henne lika mjuk i båda sidorna och att jobba den korta galoppen utan att få henne för fluffig! Satt liksom bara och var mjuk, så hon kunde slappna av :D 
Hon var sååååå fin, att jag inte kunde motstå att hoppa några buskar! :D sååååå härligt, och borde prövas av alla! :D UNDERBART! Pusspåponnyn!<3



Puss/E

Kommentarer
Postat av: Lovisa

sv; okej vad kul!! :)

2010-04-24 @ 18:06:24
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

Alltså om du vill ha en dressyrponny kan du få låna espan om du vill :) he he heeee..

2010-04-24 @ 20:50:02
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0