Dagens Ridpass

Vaknade först av att mamma skrek, TIAAAARRAAAA HAR RYMMMMT....
så det var bara att slänga på sig kläder och iväg.. Hon hade bara sprungit in till grannen och flörtade med våra andra hästar som går där.. Turilla dog typ när hon var ensam :P
Sen gick jag in och sov lite, och åt frukost :)
Först ut idag blev Manne :) Han var superlugn och lyssnade superbra :D Jobbade honom mest med att få honom bra för skänkel och hand samt att han var lösgjord och mjuk. Väldigt nöjd med det snabba passet, typ bara 20 min. Men han ska ju hoppa imorgon så :))
mitt underbara M
Sen var det Tiaras tur :) Hon är SMÄLLFET ;) typ rullar fram..... Hon var lite tung i handen idag, men det blev en lugn ridtur med henne och vi hoppade lite buskar bara för att :D Hon var typ om vanligt och det kändes bra :)))
Tiara <3
Turilla var sist ut och det blev ett dressyrpass på henne :) Eller snarare en fight... Började med att försöka jobba henne i skritt = GALET. Jag vet inte hur jag ska förklara detta, men Turilla tycker att en skänkel betyder FRAMÅT, så hon springer iväg när med använder dem... Går knappt att nudda henne.. Samma med spöt fast hon tror att hon var sktidum och typ kastar sig i sidled.. Jag tappar tålamodet och det blir en rejäl fight! ;) hehehe, lätt underdrift.. Hon stegrade idag också - en gång. Tillslut fick jag slänga bort spöet och bara rida med sitsen i princip. På slutet jobbade jag henne nästan bra i skritt, men hon var inte glad för fem öre! ;)
Hon kan inte skritta klokt hem heller och huvudet är rakt upp i luften :s så det jobbar vi också på :)
turilla <3
Efter det gick jag in och åt mat, sen hämtade jag ett av mina halvblod :)
Pysslade lite med henne och gick en promenad med sadel på. Hon är sju år, men har har grym sadeltvång, så vi har alltid tagit det lugnt med henne, men nu jävlar :D
liten chelsea :)
PUSSSS / E

Kommentarer
Postat av: Bella

fin blogg och fina bilder :P

söt lilla chelsea är!

2010-08-23 @ 06:52:10
URL: http://stoet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0