Turilla

Så här är ligger det till med henne..
-
Jag började känna att hon inte var som vanligt.. Blev alltid sur och kaxig när jag red henne.. Hoppade tveksamt osv.
-
Jag hade en dålig magkänsla, men försökte tänka bort det eftersom hon faktiskt NOLLADE (!!!!!!) en grundomgång i nationell LA i västervik..
-
Samma vecka som Tingsryds tävling (som var 23-24/10 om jag inte minns fel) fick hon och Tiara åka på hoppträning. I början gick det bra, hon var lite extra springig och ganska tjaffsig, men hon hade inte hoppat på ca 2,5 veckor. Så jag trodde det var därför.. Sen började vi hoppa.. Skulle hoppa en kombination med en bom i, så de skulle ta det lugnt.
-
Först travhoppade vi och allt gick bra! Hon var superstudsig och sjukt pigg! Fick knappt stopp på henne och hon verkade hur positiv som helst. Då var hindren ca 70 cm..
Sen när det blev högre stannade hon först en gång. Fick den fetaste klumpen i magen någonsin.. (hon har typ aldrig stannat på träning)
Sedan fick jag gå på henne, tänkte att det var dumheter eftersom hon typ aldrig testat mig när det gäller hoppningen.. Så hon gjord en massa helikoptersprång (rakt upp-rakt ner) och jag bröt typ ihop.
-
Jag ville inte rida henne längre, hoppade av och sen böjde vi henne.
Hon var rejält halt direkt, men sprang bort det efter ca 5 steg.. så vi kom nog på det ganska tidigt..
-
Nu går hon på lösdrift här hemma hos oss vid våra unghästar och lever livet!
Saknar att hoppa henne så otroligt mycket! Det är så enkelt och hennes språng är fantastiska!
-
jag älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0