Måndag, Tisdag

Måndag:

Nelly var jättefin! Jobbade igenom henne väldigt mkt i galopp :) SUPERFIN! Arbetade som jag ville och jätteduktig! Massa galopp i vänster varv. Jättenöjd :D

Turilla! Första passet tillsammans efter 3 månader! Tårarna fanns såklart i ögonen när jag hoppade upp i sadeln, älskade ponny.
Red ett vanligt pass och bara kände igenom henne! Var jättenöjd och när jag skulle rida hem så skritta hon sjukt fort, så jag sa till henne såklart.. Ville underhålla henne lite så skulle jobba sidvärtesrörelser på vägen hem hade jag tänkt :) Men Turilla blir skitsur för att jag kräver av henne och börjar stegra. Förra gången vi hade henne gjorde hon exakt samma när man börjar kräva.. Och det är ingen idé att försöka "slå" ur henne det.. Man får bara sitta där och försöka få henne framåt!
Red in på första bästa vall och sedan red vi där i kanske 2 h. Mamma och Amanda kom också dit och när jag fick för ont i benen red amanda ett tag, sedan fick jag hoppa upp igen..
Efter typ 30 stegringar och 3 h på hennes rygg gav hon sig.. Knasponny! Men förra gången vi fick bort detta så höll det ju i sig i typ 9 månader! :) Hoppas på samma nu!

M och T fick vila, var så trött efter fighten med Turillen.

Tisdag:

Manne var superfin verkligen! :D Sjukt stark och han fick en liten belöning eftersom han var grym i helgen! :)
Hoppade 2 varv på buskarna och fifan vad han tyckte det var kul :D sötponnie! :D
På hemvägen började en massa kor jaga honom i sin hage som är precis bredvid där jag rider.. Så M stack i full galopp och det tog typ 200 m innan jag fick stopp på honom^^

Tiara red jag på hackamore bettet! Gick superbra! Jobbade bara henne med sitsen och skänkeln, UNDERBAR KÄNSLA! :D

Maria kom hit, så vi red ut Nellt och Turilla tillsammans på kvällen :)
Båda ponnierna skötte sig super :D



tiara


nelly


favorit M


TURILLA

Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

TURR-TURR :D <3

2010-06-23 @ 22:31:18
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0