Dagens ridpass

När jag kom hem från skolan såg jag lite top model, och åt.. Sen var det bara att ta Tiaras träns, benskydd, skrajrem, spö och hjälmen och åka till vårt andra stall som hon är vid just nu :) det ligger ca 200 meter (eller nåt) från vår gård och det ligger på vår grannes gård ;D haha, menmen! Hon går ju där för att det är lösdrift och hon blir av med mera energi då ;D haha..
Aja, jag red henne barbacka och hon var väldigt pigg ;D haha, på vägen ner mot vallen som jag skulle rida på så kommer såklart en farbror med sin hund på cykel.. Egentligen är det här ju inge läskigt, men Tiara blev såklart rädd och stegrade för att få komma där ifrån.. Men farbrorn var snäll och gick in på en åker med cykeln och hunden så vi kunde komma förbi! PUCKOHÄST!
Väl nere på vallen var hon jättefin! Inte alls så pigg som jag trodde hon skulle vara (Y) Bockade inte en enda gång, trots att hon vilat mycket förra veckan ;) Fick henne iaf avslappnad och stor luftig galopp, utan att den blev springig :D

Tiara

Manne fick också en barbacka tur :D Red med the difference tränset - osmart drag! Det ligger ju inte ens bra på honom :( haha, fail! Aja, han var ganska spänd och stressad i början av passet och jobbade som vanligt åt att få honom avslappnad och taktmässig :) Galoppen var sämre än vanligt, alltså ganska fyrtaktig :o Men på slutet var den så fluffig som vanligt ;D hahah
Riktigt nöjd med honom iaf! (Y)

Manne, efter galen omh!


Pusshej/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0