NGRs hopptävling i Rävhagen den 21/3 2010

Haha jag måste säga att jag känner mig riktigt dålig! Men mina inlägg visas typ inte... Dumma dator!!
Hur som helst så kommer det lite resultat nu ifrån igår...

Skulle egentligen gå upp vid åtta och ge pållarna mat men mamsen va snäll gå jag behövde inte gå upp förrän halv tio. Gjorde i ordning Carmel sen åkte vi hem ifrån runt elva.

LB Div. 1: Sjukt fin! Både på framhoppning och inne på banan. Banorna var ganska konstiga men de var rätt roliga ändå.  Var iallafall 9 hinder 10 språng, tror jag, haha. Han var som sagt sjukt fin och det var för att jag lät honom rulla själv. Han gick fram hur bra som helst ch det va inte alls mycket av och på. Det spelade ingen roll hur jag red, alltså ifall jag rev eller inte för Carro som red innan mig petade sista hindret och då blev det klart att HORK lag 1 (?) vann hela fadderuttan. Men för att få poäng till nästa omgång så red jag iallafall. Men jag fick ett pet på sista hindret liksom Carro. Riktigt jävla plockepinnhinder det där! Usch... Men jag var grymt nöjd med den ritten iallafall. Det var mitt fel att vi rev så.

Sen var det en klass emellan. Mountain Horse Pony Cup, så vi ställde in Carmel med Sadel och så i transporten och tog ut han mot slutet av klassen...

LA: Det regnade som satan, eller nej inte så mycket. Men det regnade och både jag och Carmel blev blöte och jag var nervös och usch det va inte alls kul. Det var dock en ganska svår och rolig bana! Jag startade sist alltså fick jag skritta runt där utanför i geggan helt själv utan att kunna trava pga underlaget. Kom in på framhoppningen och då var jag verkligen helt otagg och Carmel likaså. Hoppade något språng och det kändes inte alls bra... Men sen när Lisa instruerade mig lite så gick det mycket bättre och han var superfin.
När jag kom in var jag den sista startande på hela dagen och jag hade chansen att vinna om jag skulle satsa eftersom det var A:0. Men jag ville rida en felfri runda och kvala till msv. B så skulle rida snyggt och felfritt tänkte jag. Svängen till första hindret var ganska svår, det var djupt och hindret var naturfärgat. Så Lisa sa till oss att vi skulle tänka att vi redan hoppat ett hider innan vi red på första, vilket jag gjorde. Nästan hela banan var uppbyggd på linjer så man var tvungen att vara ganska koncentrerad hela tiden. Första språnget var bra, andra också. Tredje hindret var en kompination som stod diagonalt rätt nära väggen. Jag svängde för tidigt och när jag upptäckte det gick jag före honom i språnget och han stannade. Trodde aldrig att jag skulle reda ut det utan att jag skulle få ett till stopp efter det men det gick bra. Blev lite svår linje sen mellan 4-5 men det redde också ut sig. Pga stoppet fick jag tidsfel och jag rev även två hinder. Men jag var ändå supernöjd. Jag var glad att jagf vågat släppa honom och att det gav resultat!! Slutade samalagt på 14 fel. Tråkigt att jag inte hinner kvala till Mvs. B bara...


LA


/Amalia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0