HELA VECKA

I onsdags red jag lektion på T och C.

T var ganska fin! Vi skulle jobba dem på volt, och det är svårt att få en bra känsla på hack, som jag har på henne.
Man får liksom aldrig riktigt igenom dem för skänkel och hand på volt.. Därför jag brukar växla och rida med bett hemma ibland :)
Chelsea gick bara bebislektion ju. Vi longerade henne lite innan jag hoppade upp och sen fick jag trava lite innan de andra i gruppen hoppade upp.. Hon är ju känslig och tycker det är jobbigt med andra hästar. Om någon slog i en bom eller rev, så blev hon rädd ;D Samma om någon rörde sig på läktaren..
Men hon var jätteduktig :) Vi galopperade pyttelite också!! :D Och hoppade bana med tre hinder på 50.. Styrningen är ju det stora problemet :D haha
Det vilade tors och fre, pga vädret.. är sjukt svårt att rida C nu när all snö kom.. Får ju inte rida henne själv, och jag har ingen att rida med :o Ingen ridbana heller.. så det är lite bökigt just nu!
Idag red jag T i snön! UNDERBART! Pulsade i snön, så det var grymt :D

Kommentarer
Postat av: Yohanna

Nu startar jag upp min blogg igen, läs/följ/kommentera!

2010-11-28 @ 20:42:09
URL: http://yyohannaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0