Brake O´day

Brake O´day var min första och bästa C-ponny! Han var endast 135,3 cm hög, men hade världens bästa galopp :)
Min syster fick låna honom av våra kompisar när han var 5 (2001) Han kunde typ trava rakt fram och liiiite galopp bara. Amanda jobbade honom väldigt mycket och han blev jättefin!

Amanda och Brakan

När ägarna sedan ville sälja honom bytte vi honom mot ett halvblod vi hade fött upp då jag och amanda var för små för att rida in en halvblodsvalack.
Mamma skrev då Brakan på mig och detta var nog 2002 någon gång. Jag började rida honom lite smått, med snodd då förstås :p Kunde inte så mycket själv, men han lärde mig otroligt mycket!
Vi tävlade ganska många LD och även en maskeradhoppning. Vi var mumier och vann :D

-02 tror jag.

Vi debuterade LA på DM 2005 och kom då runt på 4 fel (ett pet).
På hoppträningar gick han på samma avstånd som ridhästarna, så hans galopp är stoooor :)
Början av -07 lämnade vi Brakan vid min ridlärare Lisa Horwitz på kortningsskola :) Vi fick ta hem honom tidigare än planerat då han mat-strejkade... Hahah, men han fick verkligen lära sig att korta galoppen! VÄDIGT MYCKET! :) Han blev mycket starkare i bakkärran och hoppade bättre. Han var bara där i tre dagar, men det hjälpte mig något otroligt mycket :)

massa skutt :D DM 2007 LA, fyra fel. 


Brakan och jag kvalade till MHP-finalen 2007 men det gick kasst i täby. Red inte alls bra och det var ca 35 grader varje dag..

täby 2007

Vi kvalade Mvs B, men startade aldrig pga min längd.
Jag har alltid haft lätt att gå före Brakan, och han stannar direkt om han får för mycket tyngd fram.
När vi skulle vet besiktiga Brakan för försäljning 2008 var han halt fram. Vi kollade men hittade inget, troligtvis spark på mjukdel i bogen. Han vilade i 4 månade och sedan satte vi igång honom igen. Jag tävlade honom i LB sommaren 2009 och han såldes i december samma år.
Det är nog det värsta jag gjort, sålt min prins. Han har det jättebra där han är nu, men han är inte här. Och kommer kanske aldrig tillbaka. 8 år tillsammans och jag skulle bara göra om allt än en gång om det gick.
Världens bästa Brake O´day, jag älskar dig för all framtid <3












spola fram ca 40 sec. sista tävlingen i min ägo. Världens bästa Brake O`day<3
mamma grät när jag red i mål.



jag kommer alltid älska dig. föralltid du och jag <3

Kommentarer
Postat av: N

snälla, kan du rösta på black jack till årets häst 2010? skulle betyda mycket, kram på dig! :)

http://www.libresse.se/Pages/General/FlashContainer.aspx?id=58004&flashparamcontributionid=272057

2010-10-15 @ 22:39:37
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Sjukt fin häst :) Hur gammal var han när ni sålde honom?



JAg måste bara få tillägga att på varje hopp bild så ler du :D Månaga ser alltid så jäkla sura ut, men du ler :) det är roligt att se :)

2010-10-30 @ 15:08:31
URL: http://mdik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0