HAAGA-TRÄNING DAG 1

Var på hoppträning för Louise Haaga ikväll med Manne! :) Kändes väl sådär.. Kunde gått bättre men även sämre så klart!

Jobbade mycket med rytm och att hästarna skulle hitta egen balans. Det viktigaste var att inte låta hästarna lägga all vikt i handen utan att de skulle bära sig själva.
Ganska skönt att Manne inte gör det, men han tar inte heller stöd i vänstertygeln - vilket är sjuuuukt jobbigt. så varje gång jag tar en förhållning i vänster så ser det ut som att jag typ drar massa för att han flyttar huvudet så mycket :o men jag måste fan bli bättre på det!! :)
Gjorde också massa förvänd galopp och små volter och massa mera :)

Kändes som sagt sådär idag.. Brukar alltid kännas typ underbart efter varje träning för henne, så jag hoppas det blir bättre imorgon :) Idag var det ju bara markarbete och imorgon blir det mer bana och höjder :))

skriver mer imorgon! PUSS


manne tingsryd 2008

Kommentarer
Postat av: Estelle (: <3

Är det dära din hingst? (:

2010-10-11 @ 13:59:57
URL: http://stockholmsryttarna.blogg.se/
Postat av: Estelle (: <3

SV: såååååååååååååååååååå fin!!!!! :D

2010-10-11 @ 20:47:58
URL: http://stockholmsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0