Hoppträning för Hillevi

Hopptränade Nelly (som jag tävlat förut) och Rosan (Poetic Rose) då deras ryttare är bortrest :) Jag ska även tävla dem i helgen :)

Hoppade som sagt för Hillevi som jag aldrig tränat för förut, men det gick bra tycker jag! Nelly var först ut det vi behövde jobba på mest är att hon ska få en mer aktiv galopp och mer på rumpan, så hon orkar hoppa bra och med rumpan in under sig. Vi måste träna på att bibehålla trycket genom svängen mera :)
Men jag var väldigt nöjd med henne och hoppade en bana på ca 100 cm på slutet :)


Nellsan LB i somras

Efter det var det Rosans tur. Har dock aldrig suttit på henne innan och hon är väldigt speciell :) Jag vet inte vad hennes galopp är för gångart, väldigt annorlunda i början ;) Hon är en liten turbo-tant! Men väldigt härlig att hoppa! Gick väldigt bra och hoppade en bana på ca 100 - 110 på slutet!


Carro och Rosan!

Nu går de här hemma i en hage utanför stallet! Eftersom Carro är bortrest kan de inte vila fram till tävlingen, så de åkte hem hit :)) Jag tävlar de i LC och LB på söndag :)

Sjukt kul ska det bli! :)

Idag gick bara Tiara och Chelsea, en lugn tur! :)

PUSS/E

Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv; Han tackar nog!

Jaha okej, likt det var :)

Vad har du för ponnuer ?

2010-10-27 @ 03:26:13
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0