Dagens Ridpass

igår efter tävlingen red jag båda stona.. Tänkte ta handhäst, men dom såg så söta ut :) Så jag började med Tiara - jobbig häst! Sen blev det ett snabbpass på Turilla för det blir mörkt :o

Idag red jag Turilla första.. Gramanen var på, så hon var superfin! Fick henne att galoppera i lugn och sansad kort galopp :D Men hon lade typ hela huvudet på bettet all the time, så fick banka på lite ;) På slutet var hon mycket finare och lättare för både skänkel och hand :)


turilla

Sedan var det Tiaras tur.. Red med luva och tränsbett, inte hackamore som jag annars rider med :) Hon var skitbitchig för vänsterskänkel och lyssnade inte ett dugg.. Ville inte ställa eller något. Hon fattade bara galopp när jag lade på vänstern.. Och Turilla hade gjort något med min högerhand, kunde knappt hålla i tygeln för det gjorde så ont :ooo Och nu har ett finger svullnat upp x) men men.. På slutet skrittade jag henne i en 8volt och bara fick henne bra för skänkel och hand.. Sedan i trav och när hon gjorde det grymt travade vi av och sen hem :D


tiara och syster

Manne får vila idag och imorgon ska han få massage igen :D

Nu ska jag fräscha upp mig och sedan bär det av mot VISBY :D

PUSS / E

Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

turrturr söten (:::<3

2010-09-19 @ 17:30:49
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0