26/4

Galet. DET ÄR SNART SOMMAR! Det slog mig fan att skolan är slut om bara typ 6 vekor? :D U N D E R B A R T

Hästarna var iaf fina idag!

Humlan var först ut och hon var faktiskt ganska pigg! Joggade henne bara lite, men hon tyckte det var lite jobbigt att få in rumpan. Det är något jag jobbar med varje pass, att få ihop henne och forma henne runt skänklarna.
imorgno tänkte jg pröva att rida henne med graman :)

Tiara var nästa på tur. Hon var galet fin. Jättelugn men lite spänd i galoppen. Jobbade den framåt ist för bakåt alltså drev jag  in henne i handen och kortade sen. Hon blev jättefin så det var grymt!

Manne var sist ut och jag var galet trött. Det blev ju inte bättre av att han var jättekaxig och gnäggade 2 gånger (!!!!) på vägen bort från gården. Han får inte gnägga av oss, aa, han är ju hingst, så det ska han inte göra :) Så jag fick säga till honom och då blir han ännu mer spänd.. Så red typ 70 % av passet på en 8-volt i trav så han skulle slapna av och tillslut hjälpte det lite. Då galopperade jag och gjorde samma sak där :) Fast lade fler volter så jag slapp byta glopp så ofta. Han taggar när man byter galopp.. hehe
Men han blev ganska fin på slutet. Fick inte riktigt igenom vänstersidan, men tar det imorgon hade jag tänkt :D

PUSS/E


fulis <3

Kommentarer
Postat av: SARA JANSSON

alltså manne.. kan han sluta va så satans kaxig elllllerrr? xD

2011-04-27 @ 22:22:52
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Ella

Hej:)

Ja adam, liten hjälte det dära!

Vi äger honom fortfarande men han är utlånad till våra kompisar som bor på en gård 30 min från oss. Han rids av wilma som är 11 år. Wilma vill inte tävla så jätte högt utan mest LD LC, men dom vinner en massa asså! På deras gård står han i en giganstisk hage med sina 3 kompisar som han älskar ;) Adam har det super verkligen oc vi hälsar på honom någon gång i månaden! Min älskling(L)

Hur hitatde du till min blogg om jag får fråga?:)

Och hur går det med turilla?:)

Kram Ella



2011-04-28 @ 22:03:39
URL: http://ellaolssonbroander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0