FINA HÄSTAR

Idag har faktiskt alla mina små hästar skött sig! UNDERBART! Jag har haft en fördjävlig tandvärk hela natten så sov inte så mycket och sen har jag knarkat alvedon och ipren hela dagen.. nu har jag fått en pencillin av min tandläkare för jag har typ en inflamation i tanden också... Mamma har tryckt i mig en starkare tablett nu med så hoppas jag kan sova klokt inatt!
.
Jag började med att gå upp vid tyåp halv 9 då Sara skulle jobba på Sindarve kl 9, så vi åt frulle och så först :) Vid ca kvart i 9 var jag ute i stallet och gav alla mina fina frukost.
Sedan släppte jag ut alla utom Humlan flör ajg tänkte rida henne först, och så är det bra för henne att träna på att vara ensam eftersom hon är väldigt beroende av tiara..
.
Fixade Humlans man lite innan jag red henne - den ser ut som jag vet inte vad!!! tre meter tjock och ligger på båda sidorna :( Hon hatar när man rycker manen så jag var inte så populär sen kan jag säga ;)
.
Men självaste passet gick AWESOME! Jag känner mig inte alls liten på henne längre och vi kan göra 10 meters volter i galopp (Y)!! Hon blir bara finare och finare för varje dag :D Känns som hon släpper upp rygger riktigt bra nu och rumpan är påväg in! Hon är ännu väldigt olik i sidorna, och tycker det är väldigt jobbigt att ta stöd på vänster tygel i vänstergalopp.. Men det är sådanna saker som kommer efter ett tag.. Har ju bara haft henne i snart 2 månader :) Fick ut ganska mycket av passet då hon blev mycket avslappnad som hon har svårt för ibland :D FINA HUMLERT <3
.
Jag blev väldigt trött av Humlans pass, så jag gick in och vilade medans jag åt lunch. Hade ganska galet ont i tanden då. Hann städa lite i sadelkammaren medans pollarna åt frulle också så nmu ser det lite bättre ut! :D 
.
Mamma tog hand om mig lite ocfh det blev bättre efter lite alvedon och ipren ;) 
.
Manne var nästa på tur. Han har varitså himla kaxig de senaste dagarna. Har inte ens kunnat skritta hem utan stegrat sig och hållit på ;o Var lite orolig att han skulle göra så idag också när jag var så trött men han skötte sig förvånansvärt bra :D Mötte tom traktorer på vägen till vallen där jag brukar rida. Han är livrädd för dem, eller tycker dom låter för mycket iaf :) Men nu skrittade vi typ 1 meter i från en som var igång :D :D :D 
Han var så fin när jag red! Lite pigg såklart, men när han fått galopperat av sig lite blev det MYCKET bättre! Han är så rund och fin just nu så det är galet. Njuter av varje galoppsprång när man rider honom :D Han behövde det här passet, att få sträcka på kroppen och bara mysa. Jag satte ganska mycket press på honom just för att behålla honom rund, men han fixade det trots att han var piggis :D
.
Tiara var sist ut av mina hästar och hon var också pigg och ganska pushig. Hon ville bara gå i en väldigt lång form idag och bara gasa på, men det är ganska svårt att få upp henne tycker jag. Hon blir bara spänd och sur då. Hon lade sig lite (läs mycket) på bettet och travade på. Först satt jag och bara försökte lugna ner henne men helt utan effekt. Så då tänkte jag tvärt om, eller att bara ha en stadig hand och driva in henne i handen. Det gick ganska fort och hon tog såååå långa travsteg men hon kom verkligen in i handen och efter det kunde jag korta upp henne på ett helt annat sätt! Trodde inte att jag skulle få den här effekten så snabba men det var riktigt skönt att det funkade :D Hon gillade nog det här passet! 
.
Sist ut var Rosan, Carro Strömbergs ponny, Poetic's Rose :) Henne red jag på hopplektion för Hillevi. Jag har ridit Rosan förut, men det var förra hösten så det är ett tag sedan. Hade henne då några dagar och tävlade sedan henne i helgen efter och var felfri i både LC och LB :) Men idag var hon lite annorlunda. Han varit van med att hon varit med avvaktande men idag var hon på bettet hela tiden och skrittade i 180 km/h. Fick säåga till henne ordentligt några gånger, vilket känns dumt men det fick effekt iaf.. Kändes sådär när jag hoppade henne. Hon är väldigt speciell och kan verkligen hoppa (gått Mvs A) men idag kändes det inte lika bra som det gjort. Vi hann inte riktigt bli klara till hindren men hon hoppade såklart ändå, snäll som hon är. 
Jag kände att jag inte riktigt var med i huvudet då jag hade så ont på lektionen. Men överlag borde jag väl vara nöjd. Hon hoppade och vi kom ju runt en ganska teknisk bana på 1 meter.. Men känslan var inte helt 100.. Men men, hon är fin! Och tillsalu! LÄNKAR ANNONSEN :) Lite reklam för Rosan då, hon är en riktigt trevlig ponny för den som vill ha en lugn läromästare :D
 .
har ny data och inga nya bilder på den ännu, så ni får nöjja er med gammalt skit :D






    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0