RESULTAT - HRK 23/4

Tävlingen över lag var grym. Vädret var fint, hästarna var fina, trevliga människor (som vanligt)! Det enda som gjorde att dagen blev mindra lyckad var min jävla tandvärk. Äter penicillin för tanden och är helt borta i huvudet helt enkelt.

TIARA

LB, A:0/A:0 två faser
Det märks att det börjar bli vår. Tiara är mer taggad på hinder än någonsin.. Framhoppningen var ju utomhus, vilket inte gjorde saken bättre. Hon taggade alltså till 1000 bara jag vände upp mot hindrena. Så framhoppningen kändes väl sådär, hon var ju så pushig och studdsade hela tiden.. Men väl inne på banan blev hon lite lugnare som tur var.
Det kändes väldigt bra, men vi petade 2an. Ett riktigt slarvpet från bådas sida. Resten av banan kändes faktiskt väldigt bra! Hon blev lugnare och jag kunde rida mer istället för att bara sitta och hålla.

LA, A:1/A DEBUT
Hon var helt galen på framhoppningen. Hoppade som fa-an på alla hinder men studdsade som jag vet inte vad.. Annie hade varit snäll och skrittat fram henne åt mig eftersom Manne startade först av dem. Jag var ganska nervös och lite osäker. Vill ju INTE fastna i bakåt-läge med henne, alltså att vi tappar trycket och bara går i botten/stannar. Eftersom hon var så studdsig blev sdet att jag bara höll de första sprången på banan. Därför petade vi 2an och stannade på 3an, som var en linje på 24 meter. Efter stoppet andades vi lite och sen jävlar! Vågade lita lite mer på henne och hon tog för sig jer framåt - inte bara uppåt. Så vi var nolla resten och det kändes som en riktigt bra debut! Man kan ju tro att T är ganska lätt, men hon är enligt mig den svåraste hästen jag hoppat ;)



MANNE

LA, A:1/A
Jag har nog världens finaste hingst! Han är så klockren! Han är hur lugn som helst när man rider fram och kan lätt skritta på långa tyglar och typ halvt sova. Sen ser han ett hinder och då kommer bakbenen igång :D På framhoppningen kändes allt grymt bra. Vi kom i framåt-läge hela tiden och han hoppade som fa-an! Höll på att dö :D På banan hade jag önskat att vi kom i fler framåt-lägen. Men han var ändå grym, och vi var nolla i grunden. Kändes verkligen galet enkelt och vi har hittat varandra så bra nu.
Sedan efter jag ridit T var det Mannes tur att gå in på framhoppningen. Medans de höjde försökte jag andas och sen hoppade jag en oxer bara för att få igång honom igen. På banan taggade han till och jag red stora vägar men svängde som bara den till sista oxern. Han hoppade som en gud och det slöt med vinst! :D FINA HINGSTEN!



nu ska jag ut och rida alla djuren! :)
PUSS/E

Kommentarer
Postat av: SARA JANSSON

det blir leka, mysa och kolla på filmer nu i veckan ;) <3

2011-04-24 @ 20:09:09
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Annie

Det var ju synd att minnet till filmkameran blev fullt så att jag inte kunde filma LA på Manne :(

2011-04-27 @ 16:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0