Unghästar!

Igår åkte jag och Mami till Hillevi för att hämta hem unghästarna, dvs Mannes bebisar! Det är två ston 3 och 4 år efter Manni och vart gamla halvblodssto :) Båda blir d-ponnyer :)
.
Hästarna har varit vid Hillevi i 2 veckor och hon har bara ridit ut dem, som vi velat :) Innan de kom dit hade bara 4åringen (Kexet) blivit longerad med sadel och typ hängd på  :p 3åringen (kakan) hade inte gjort något ;D
När man tar hem unghästar från Hillevi får man alltid rida dem med henne så man får känna på dem lite.
.
Jag red först Kakan (3åringen) och hon var JÄTTEDUKTIG! Fick rida henne först i ledet och hon skyggade lite bara. Hon var också lite gnäggig till Kexet, men skötte sig jättebra!! :D Galopperade lite i skogen också och hon var jätteduktig!
.
Efter ungefär halva ridturen bytte jag med tjejen som red Kexet så jag skulle pröva på henne också! :) ¨
Hon var också vldigt duktig. Märktes att hon ville framåt och tyckte det var jätteroligt! Hon hade ett bra stöd på bettet och hon var ganska reglerbar. När vi galopperade brassade hon på¨ordentligt och fan vad det gick fort :D
sedan fick vi rida sist en liten bit hem då hon tycker det är lite jobbigare då hon inte riktgit har samma koll :)
.
Det var riktigt lärorikt att komma dit och rida! Båda hästarna har också varit ute själva på tur med Hillevi, alltså UTAN någon annan häst! :D DUKTIGA bebisar!
.
Nu fick ni bara massa text för har inga bilder på dem ;D Nu ska jag ut och övningsköra (Y)
PUSS/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0