Torsdag FREDAG

I förrgår var vi och hoppade med stona inför helgen. Chelsea var lite tveksam och bråkig till en början men sen blev hon som vanligt och vi rullade runt och hoppade en bana på typ 70 cm :) Humlan var väldigt fin, men lite töntig. Hon stannade på en oxer helt utan anledning och var som vanligt töntig på vattenmattan.. Men det släppte lite på slutet och då kändes det betydligt bättre. Hon blev dock lite trött på slutet och blev flack i sprången och rev, men annars funkade hjälperna mycket bättre i slutet :)
frambenen <3


pigg? äsch...

Manne fick gå ett pass här hemma när vi kom hem. Han var sjuuuukt spänd och kaxig. Men det släppte ganska fort och vi avslöt bra.
Igår började jag med Chelsea. Hon var galet pigg och lite stressad. Bockade lite i vänster galopp. Vi behöver jobba massa med yttersidan eftersom hon bara skjuter ut bogen och springer fort som fan när man lägger på ytterskänkeln.. Men på slutet lugnade hon ner sig och lät mig inverka mycket mer :))
bästa bilden, jag satt lite löst... hehe
Humlan var ett litet stressat moster. Vi provade att hoppa buskar och hon tyckte det var gaaalet kul!! :D Sen fick jag lite svårt att jobba henne eftersom hon var så taggad.. Men jag jobbade henne bara i trav på slutet, fick henne att trava i en lugnare takt och sänka nacken och höjja ryggen! Det tog ett tag, men till slut aläppte hon efter :)
haha bara att hålla i sig!
Manne var spänd och kaxig även igår.. Men jag försökte vara extra konsekvens och noga med vad jag ville :) Han ville springa fort och var ganska pushig. Jag red på en 8-volt för att få runt honom för innerskänkeln och det tog en lååång tid att få honom att acceptera att jag bestämmer. Men på slutet var låg och rund i formen och sökte sig neråt och framåt. FIN HÄST!
hingsten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0