Världens finaste hästar!

Här kommer ett snabbt inlägg om resultaten från tävlingen! Har inte hunnit laddat upp filmerna än, så det kommer så småning om :)
-
Chelsea - 0,80 m, CR.
Chelsea fick gå den lägsta klassen på hela helgen. Det var precis vad hon behövde eftersom det var hennes första tävling NÅGONSIN! :D Lilltjejen imponerade, var felfri och hur jävla underbar som helst! Hon var lugnare än Humlan (som stod och skrek efter henne) och hoppade alla oxrar superbra trots att hon tyckt de är lite läskiga :))))) Jag gillar den där hästen!!! Hon fick alltså en rosett också! :D
-
Humlan - 0,90 m, CR
Humlan visste vad hon gjorde. Var supertaggad och sjukt fokuserad på banan. Hon hoppade jättebra och litade verkligen på mig! Felfri och rosett även med henne!!
- 1m, två faser
Det var alltså debuten för oss på den här höjden men jag var inte så nervös som jag brukar. Startade först eftersom vi efteranmälde, så var galet stressad och hoppade fram för fort. Men Humlan brydde sig inte och hon levererade även i den här klassen! Jag kunbde reglera henne ganska bra och hon räddade mig en gång. Vi var felfria i första fasen, och sedan gaaaasade hon som satan och det blev en relatoivt snabb andra fas :) Jag tog inga snäva svängar eftersom hon har så stor galopp och tiden räckte till en fjärde placering :D :D
-
Efter jag hade ridit stod jag på banan och var funktionär eftersom det var min klubb som arrangerade tävlingen :)
-
På söndagen jobbade jag också på banan eftersom jag bara skulle rida LA:n på Manne. Vi har bara typ 10 min till tävlingsplatsen, så vi hämtade Manne efter vi byggt om till LB:n.
-
Manne - 1,10 m. A:0
Jag och Manne  hade det bästa utgångsläget! Vi startade sist av 6 (?) d-ponnyer och var alltså dagens sista startande. Ingen d-ponny innan mig hade gått felfritt så det enda jag och Manne behövde göra var att lyfa på benen och vi skulle vinna.. Manne var säker som fa-an och gjorde en stensäker runda. Han var typ inte i en enda bom och det kändes så jävla enkelt! Han vann alltså och är världens finaste ponny!
-
SUPERHELG VA!? :D kunde inte gått bättre!



Kommentarer
Postat av: beatrice nyberg

Duuuktiga ni är :D

2011-08-10 @ 01:37:48
URL: http://beatricenyberg.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag gillart :D! Grattis bästa! <3

2011-08-10 @ 09:37:28
URL: http://livparidskola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0