LÖSHOPPNING

Ikväll var vi som sagt och löshoppade pojkarna! Vi började med Puttemannen. Han har ju aldrig varit i ett ridhus och heller inte sett bommar ;) Men han skötte sig faktiskt över förväntan :) Han var lite kaxig och lyfta inte alltid på fötterna. Men annars var han duktig. Gnäggade såklart en hel del till sig själv i spegeln ;) Får se om det går bättre nästa gång när vi får Lisa's hjälp ;)

Jag tog med filmkameran, men den var självklart död :(

Efter Putte var det MANNES tur! Han gjorde som varje gång han kommer in i ett ridhus utan sadel- rullar sig... och inte bara en gång utan minst 10 000! Haha :) Han var lika rolig som vanligt och utmanade så där gulligt som bara han kan, tur att han inte är dum. Ganska skönt när man typ måste gömma piskarna för att han springer av sig själv :) Han lurade mamma galet mycket en gång. Jag står alltid och ta hästarna efter de har hoppat, ibland även när de hoppar och mamma hjälper dem liksom in i kombinationen och ibland igenom om det behövs. Manne galoperade jättefint genom svängen in mot serien och typ två galoppsprång innan inhoppet saktar han av till trav och travar över första och tvärniter på oxern som då typ låg på 120. HAHA jag typ dog av skratt! Mamma trodde ju självklart att han skulle hoppa eftersom han låg bra och hade en bra galopp ur svängen. Ganska lat ponny :D haha

Juste, jag har varit jätte onödig i stallet idag, fast på ett mysigt sätt! Putsade typ 7 träns och kokade lika många bett så de blev jätte rena! Sedan putsade jag mina stövlar, mockade och fixade mitt stall, hjälpte Maria klar i sitt och hållit igång tvättmaskinen hela dagen! Sjukt mysigt att bara vara i stallet och inte ha något jätteviktigt att göra och släppa alla måsten! Soft var det iaf :)

Nu ska jag återgå till att lusläsa hastnet.se för att hitta någon fin häst som vill bli min.

Puss/E


Manne gjorde faktiskt exakt så här idag igen.... HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0