rubrik

På min systers begäran ska jag börja uppdatera oftare! :) eller jag ska försöka iaf... heh

Igår var Emil hos oss i stallet och fixad allas fötter. Jeppsson gav Emil lite direktiv, så Manne har nu broddar bak och en 4 mm sula på högerbak :) Han har 4 broddar i varje hov för att inte få någon konstig vinkel på det hela som det blir om man bara sätter i två :) Putte fick bara värkas som vanligt :) 

Idag fick Manne ut på en skogstur! Han var faktiskt förvånandsvärt lugn i början och blev inte jobbigt pigg förren i slutet. I  skogen lekte vi lite, flyttade lite för innerskänlarna, skänkelvikning, öppna/sluta, framdels/bakdelsvändningar, rygga osv osv osv! Han var faktiskt riktigt duktig och ganska arbetsvillig. Fick ut honom på bettet så han inte bara höjde nacken och sänkte ryggen utan han gjorde precis tvärt om - nacken ner och ryggen upp! Det är så jag ska vara nogrann med att få honom efter varje pass! :) JOBBA JOBBA! hah :)

Ikväll kom mina fina vänner Izabella och Julia hit! Vi åt mat och snackade skit i några timmar sådär. Har verkligen saknat dem :) De åkte hem strax efter 22, så nu är jag ensam igen..

Min hästjakt fortsätter och den kommer nog inte ta slut på ett tag.. åh jag vill ha en egen häst

Juste! Min lärare ringde idag och berättade att eftersom vi har IV-period (indivduella valen) nu efter lovet och eftersom jag går idrottsgymnasiet, så kommer jag att gymma på måndagar och sedan utveckla min ridning! HUR AWESOME ÄR INTE DET!? :D jag kommer alltså inte börja skolan (alltså vara i skolan) förren typ vecka 10 efter sportlovet! Hur glad är inte jag!? :D

Puss/E

cred till den som orkar läsa allt!


en galen emma i globen!

Kommentarer
Postat av: Annie

Ska du va med på 3-årstestet med Putte ?

2011-12-14 @ 13:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0