Traudi-träning

Har varit en riktigt bra dag!!! Först i skolan fick jag MVG i kursen vi haft nu, åt tre-trätters med Larsson och slöt tidigt! :D KAN DET BLI BÄTTRE!?!?!
.
Sen när jag kom hem red jag HUMLAN och TIARA.
Humlis var så fin! Första gången jag red henne här hemma och hennes psyke förvånar mig varje dag! :) Hon är så himla lugn och snäll. Gör aldrig något dumt! :D Idag var hon ganska på tårna, så jag travade ganska tidigt i passet så jag inte skulle bli tvungen att backa henne hela tiden.
Joggade henne lite på volt, hon var jättefin i både hande och för skänkeln. Blev ibland lite pushig men hon hade ju mycket energi att bli av med ;) Galopperade 6 galoppsprång och wooooow vilken galopp! ;) Måste dock bygga rump-musklerna innan vi ska börja galoppera på riktigt :)
.
Efter henne red jag Tiara. Hade graman så jag skulle slippa fightas med henne. GUD VAD FIN HON VAR :D bara hon vet att gramanen är där gör hon inget annat än att gå fint! :) Så den hängde typ bara där och hon gjorde precis som jag ville :) Gjorde öppna i galopp för att få med bogarna. Det tyckte hon dck var lite jobbigt, men annars var hon jätteduktig :) Var inte alls lika spänd och så idag!
.
Manni gick TRAUDI-träning på kvällen sen. Red fram lite först, galopperade och så. Han var sjuuukt spänd, ville inte ta stöd på bettet osv.. Vi presenterade oss och så berättade lite om mig och Manni, sen kollade hon lite hur han gick, hur han funkade och så.. Sen pratade vi lite om vad hon ansåg.. Hon tyckte att han var låst i bogarna, vilket är helt logiskt. Så vi jobbade hela passet med att få honom lösgjord fullt ut och så :) gjorde i princip bara svängar hela passet. för att få loss bogarna :) Hon tyckte även att vi hade för skarpt bett på honom, vi har tre-delat liksom.. Men han är mer känslig än man tror, så vi ska nog pröva gummibett nu någon dag!! :)
Lektionen kändes jävligt givande! En halvtimme och Manni blev så fin och avslappnad!
.
Imorgon ska Tiara få gå för Traudi ist! :)))
PUSS/E

Kommentarer
Postat av: SARA JANSSON

i morgon eller början av veckan DU + JAG :D

2011-02-26 @ 14:36:27
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

UPPDATERA MERA! :D

2011-02-28 @ 19:56:09
Postat av: Anonym

UPPDATERA MERA! :D

2011-02-28 @ 19:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0