2010

2010 har varit väldigt bra för min del tycker jag. Fick ju Tiara, Manne slutade dumma sig (för det mesta), debuterade Mvs B med M och Tiara och jag har lärt känna varandra mycket mer! Så ett bra år om jag får säga det själv :)
Turilla och jag gjorde också enorma framsteg och presterade över förväntan!
.
JANUARI
.
Hästarna sattes igång.
.
FEBRUARI
.
Första tävlingen för året var den sjunde, i Södertälje med Manne!
Det gick så där.. Fick med oss en 4 plats i LB med oss hem.. Dummade sig i LA, så jag var mindre glad efter..
.
Helgen efter var det dags igen.
Tiara var 0a i LD och 0-0a i LC. Men ingen placering
Manne kom 3a i LB och var 0a i LA. Turilla kom inte med pga platsbrist
.
Fick ett knä på smalbenet/vaden på gympan i skolan, var halvt invalid och kunde knappt rida. Var också sjukt svullen, så fick knappt på stöveln.
.
28de var det dags igen! Tävling i Visby med alla tre.
Turilla var 0a i LD och VANN LC :D
Tiara 0a i LD och 4 fel i LC.
Manne 0-4 i LB och ut i LA.
.
MARS
.
Bloggen startades - då med Amalia.
.
Var och red Aslan, som jag sedan tävlade upp till LB.
.
21 var det tävling, i Visby.
Tiara var 0a i LD och 0-4 i LC.
Turilla var 0-8 i LC och 8 fel i LB debuten! (åkte tillbaka till sin ägare efter LBn)
Manne LB 4 fel, ut LA.

klantiga i LC.
.
Helgen efter var det första ELITEN i Södertälje
Manne var fin i första klassen, LA 0-0a och kom 4.
Startade sedan laget och efter 3-kombinationen tyckte han det räckte.. Hingstade sig på hindret efter.
.
APRIL
.
Hopptävling i Havdhem den 3dje, PÅSKHOPPET.
Tiara var 0a i LD och VANN LC :D
Manne var 0-4 i LA (provade att bara hoppa en klass) KVALADE MVS B!
.
Dressyrtävling med Nelly i Visby.
Kom fyra i LB:1 med 64,1 %. Typ 3dje gången jag red henne! :)
.
Hopptävling i Visby.
Tiara var 0-4 i LC och ut i LB (debuten och laget).
Nelly VANN LC och 0a i LB (också lag)
Manne åkte inte med.
.
Var på Elitträning med Sara och Amalia, utomhus för Lisa. Manne gick super!!
.
MAJ
.
Sedan var det SKITHELGEN!!!!! Först Edsbro Elit omg 2 och söndagen var det hemma i Visby.
Manne vägra ut sig i laget, hingstade sig.. Annars hade vi kommit till omhoppning!
Söndagen fick Tiara 8 fel i LC och ut i LB
Manne fick gå en straff LB, UT där med..
.
Helgen efter var det tänkt att vi skulle på eliten, omg 3. Men ovädret gjorde så vi inte kom med båten.
.
Tävling med T i Stenkyrka. 4 fel i LC, och 4 i LB.
.
Den 28 var det meeting i E-tuna som gällde. M och T åkte med.
Fredagen gick T LC, 4 fel och kraschade i första hindret i LB pga mörkret.. Startade halv 10 på kvällen :(
Manne gick också LB då, och VANN! :D
Lördagen fick T 4 fel i LB och Manne 0-4 i LB, och kom 11a :)
Söndagen LA, M UT :(
.
JUNI
.
Dressyrtävling på Nelly! Div 1 omg 3, LA:1.
Laget Vann totalt och omgången! HORK <3
.
Hopptävling i Sjonhem.
Tiara LC 0-12 och LB UT
Nelly LC 0-0 2a och LB 0-0 4a
Aslan 0-0 LC
.
Slöt skolan, SOMMARLOV
.
Hopptävling i Othem. Ska aldrig mer tävla där, enligt mig, sämsta tävlingsplatsen på Gotland.
Manne - LB, ut. LA (laget) 0a
tävlade Brakan, grät typ. 4 fel LB
Tiara - LC, 4 fel. LB, utgick jag
Aslan - LC, 4 fel
Nelly - LC, 0-4. LB, 4 fel.
.
Hämtade hem Turilla den 20de.
.
Började jobba den 30de på SINDARVE. kasta hö!
favorittjejen!
.
JULI
.
Jobbade nästan hela Juli, tävlade knappt något. Hästarna var med på Sindarve.
.
Åkte till Vimmerby! Mamma och jag tältade (y) synd bara att det regnade MASSA! ;)
Manne -
Fredag LB 4 fel, jag klantade mig.
Lördag LA 0a och 2a! SÅ FIN
Söndag DEBUT MVS B, 5 fel. SÅ FIN
.
AUGUSTI
.
Tävling på hemmaplan, i Gropen, Stånga!
Turilla - LC 0-0 4 plac, LB 0-0 4 plac! Första tävlingen sedan Mars.
Manne - LB 0 fel (GotlandsMästerskap i Laghoppning) HORK VANN! LA 0 fel 2a!
.
Hopptävling i Visby, Silikaten
Manne - Mvs B 4+2. så fin!
.
Hopptävling FAGERSTA med tjejerna
Tiara - var ut i alla klasser, mitt självförtroende på henne var 0...
Turilla - Vann LC och LB på Lördagen och fick 4 fel i LB på söndagen. Debuterade även LA, och hoppade super, men var trött, så jag valde att utgå.
.
SEPTEMBER
.
Hopptävling Havdhem - Tjejerna
Tiara - Valde att gå ner i klasserna igen. Jobba tillsammans. LD 4 fel först, sen 0 fel. LC 0-0, det var då det släppte på riktigt.
Turilla - LC lag 0 fel. LB 0-0 2a.
.
DM, i Othem (hemska stället)
GICK SKIT. M och jag var otaggade.
.
KM på Sindarve med Tiara, VANN! :D
.
Meeting i Västervik med M och T2.
Turilla - lördag, LB 8 fel. LA 0-ut. SÅ FIN. Söndag LA ut.
Manne - lördag, LB 0-4 rev sista. Msv B ut. Söndag LA 0-0 3a!

.
OKTOBER
.
Tävling i Puser.
Turilla trampade av sig skon i LC.
Tiara - LD 0 fel. LC 4 fel.
.
Haaga träning med M 2 dagar. Gick sådär.. Är mindre nöjd med övningarna och upplägget, men M var fenomenal!

.
Hopptävling WRK.
Tiara - LC 0-0 2a! LB ut, ryttartabbe.
.
Meeting i TINGSRYD. Love it!
Tiara - lördag. LB 4 fel. LB 0-4. Så fin! Söndag. Jag klantade mig, ramlade av B)
Manne - lördag. LA 0-0a 3a! Söndag. LA 4 fel, Mvs B, ut.
.
Hopptävling Havdhem.
Nelly - 1a LC, 4 fel LB (lag)
Rosan - 2a LC, 0a LB (laget vann)
Tiara - 4a LC, 0-0a LB.
.
NOVEMBER
Hopptävling Visby.
Tiara - LC 0-4. LB 4.
Manne - LA 4 fel. Mvs b 8 fel.

.
TUUT-konferens.
.
Manne fick vila efter hopptävlingen.
.
DECEMBER
.
Tävling Gustavsberg med SARA.
Tiara - LC 0-0 2a. LB övertaggad, UT.

.
Tiara vilade sen.
.
Det var tävlingsåret 2010! Helt sjukt fort har det gått!! :D Men det har varit braaaaa! :D

Kommentarer
Postat av: SARIS

ÅÅÅH du är favorittjejen juu :D

ush första helgen i maj där vill jag också bara FÖRTRÄNGA fan den hemskaste någonsin. Min favorithelg det här året har lätt vart när vi var i vimmerby :D <3

2011-01-15 @ 17:17:29
Postat av: Sara

Gud va fin Tiara va på sista, ni har verkligen börjat komma ihop er nu :)

2011-01-19 @ 22:09:00
URL: http://saravilhelmsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0