GALEN PONNY

MANNE VAR HELT GALEN IDAG!!!
Skulle bara skritta honom i typ 30 min.. Så när vi kommit en bra bit ner på en grusväg (full med snö och is nu) ser jag två rådjur. Det är en backe där och massa öppna fält, så när vi kom upp på backen ser jag rådjuren.. Manne stannade och då ser vi även räv, men den är väldigt långt bort.
Rådjuren stod helt stilla, så Manne såg inte dem. Skrittade en bit till, rådjuren stod typ 200 meter bort..

Sen fick de syn på oss och hoppade iväg! Manne stod bara och glodde, kände hans puls i rumpan (red barbacka) och shit vad snabbt vad fort hans hjärta dunkade! Vi såg rådjuren sjukt länge..
Men sen när de var borta vägrade Manne röra sig framåt.. I och för sig kunde vi inte komma längre på det vägen heller för det är typ 110 cm snö...
Så vi började gå hemåt, eller försökte iaf! MANNE BOCKADE OCH STUDSADE. Lättade tom fram och massa ;D jag ba, whaaat!?!?!? Manne gör nämligen aldrig sånt ;) Sen galopperade han hela vägen hem och varje gång jag försökte göra halt kastade han sig så han stod och kollade mot rådjuren och frustade så där kul som han gör på löshoppningsfilmen! :D hahah sjukt kul, men jobbigt pass!!!
Han trampade också sig på hoven/benet och fick ett litet sår men hade inte ont som tur va :))
usch! förresten, har köpt ett par Veredus Olympic på tradera för under 500-lappen, verkligen värt! Pyttelite ripor på dem, sjukt värt! :D


manne när jag gjorde i ordning honom för någon dag sen :)

Kommentarer
Postat av: ida

Kan du inte lägga upp bilder på ditt stall? :)

2011-01-14 @ 21:40:58
URL: http://pliden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0