Tråkiga nyheter och galna ponnier

Var hemma från skolan idag.. Skulle röntga Cheline och böja Turilla, så jag vill vara med.. Plus att jag har något i kroppen, trött och hängig :(
.
Kollade Cheline först.. Hon var halt i både skritt och trav utan böjprov. Hon skadade sig som bebis och vi har aldrig kommit på hur hon skadade sig.
Men nu bestämde vi oss att kolla upp om vi kunde sätt igång henne eller hur vi skulle göra..
Hon har blivit mer halt sen i somras, och nu är även hennes kors snett.. Skadan sitter i höger bak.
Vi röntgade henne och hon har en förändring i strålbenet.. Det ser liksom utholkat ut på röntgen, och det är ju liksom svårt att bedöma vad som hänt exakt, men Sporre (veterinären) tror att hon dragit loss en sena i fästet i strålbenet.. Om ni fattade.. Då har de iaf jätteont när dom sätter ner benet.. Sporre tror dock att hon gjort något mer, eftersom detta hände för 7 år sen och hon inte varit såhär påverkad förrän sen i somras..

Det är iaf ingen idé att ta föl på henne, för hon har så ont.. Så vi måste nog låta henne gå :'( gör otroligt ont, men vad gör man inte för hennes skull? hon kommer ändå ha det bättre då! <3
.
Turilla var halt, men inte så farligt halt. Sporre tror inte hon kommer hålla för tävling på högre nivå. Så vi ska prata med hennes ägare och se vad som händer.. Jag vet inte om jag orkar rida henne för försäljning, både för hjärtat och fysiskt..
Sjukt tråkigt, med tanke på vilken ponny det är!
.
Mina ponnier fick iaf mig att skratta!
Tiara och Manne var små tickande bomber och Tiara bockade varje gång jag lade emot skänkeln! :) Manne galopperade fort som fan, och jag hade ingen kontroll! FINT SOM SNUS :D
.
Finaste T&M

Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

åååååh .'( nu började jag typ gråta :'( <3

2011-01-25 @ 21:13:58
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: N

SV: JAA, OKEJ MEN DÅ KÖPER JAG OCKSÅ ETT SÅ KAN VI HA PÅ OSS VÅRA TILLSAMMANS. SAMTIDIGT TYP, PÅ TÄVLING. SÅ SER VI FEEEEET C00LA UT OCH ALLA KOMMER ATT BLI FEEEEE AVIS. blackie och manii får ha hööks, vi kör dyon ;D <3

2011-01-25 @ 21:47:49
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: jennifer

Sv: HIHI ni får bli mina två kommenterare :D Onejonej det lät inge vidare tyckte jag :( Stackars er<3

2011-01-26 @ 23:56:12
URL: http://jboberg.blogg.se/
Postat av: Sara

Usch va tråkigt :'( finns inget värre än halta hästar..

2011-01-27 @ 18:27:28
URL: http://saravilhelmsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0