HOPPTRÄNING HUMLAN

GAAAAAAH!! Jag är så nöjd med Humlan! Hon var sååååå fin!!! Eftersom hon har blibit så stark och pushig nu när hon börjar orka mer, så prövade jag först att rida med jaktstång men hon ville inte riktigt gå fram på det och när jag skulle börja galoppera så stod hon bara och studsade.. Därför bytte vi till ett gummipessoa, men vi satte tyglarna i den översta ringen så det var jättejättejätteliten hävstångseffekt. Alltså blev det inte så att hennes nacke blev knäckt, som det blir om man har tyglarna i de nedre ringarna.
Humlan var iaf JÄTTEFIN på bettet och jag slapp ta galet mycket i henne. Hon var superfin och sög verkligen mot hindrena! :)
Vi ska nog iaf köpa ett gummibett till henne också :)
Hoppade en banan på typ 90-100 cm på slutet och jag hann bli klar till typ alla hinder :) Det är väldigt skönt att vi slipper ha bråttom med henne utan kan ta det i vår takt och inte behöva stressa och en massa krav :) Hon är ju trots allt gigantisk ;)
Juste, vi mätte henne i transporten, hehe.. ca 172 cm :) Precis lagom helt enkelt :P

Kommentarer
Postat av: SARA JANSSON

faasen det här kommer bli bra :D

2011-06-02 @ 14:15:02
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0