Lättnad

Jag har inte uppdaterat pga att adam har varit här och i tisdags när jag skulle rida humlan, så såg jag en svullnad på vänster framben. vi trodde direkt att det skulle vara en senskada, så jag var lite ur och orkade inte skriva något..
.
Men nu har veterinären varit här. Hon klämde, kände och ultraljudade Humlans svullnad som lagt sig otroligt mycket sedan tisdags då vi kylde och lindade henne med vadd. Svullnaden har som en liten hårdnad på yttersidan, så det såg inte ut som en typisk senskada. Jag sprang även med henne och hon var fräsch! Vår veterinär tror att Humlan typ sparkat på sig/blivit sparkad eftersom det bara var en blödning. Hon letade också efter tynnestagg, men hittade inget :) Så nu ska bara svullnaden lägga sig lite mer sen ska jag börja skritta igång henne igen :D SÅ SKÖNT!
.
Sedan böjde hon Tiara.. Tiara var mycket halt på högerfram.. Så det var mindre kul. Annika (veterinäreren) tycker att vi ska betäcka med MANNE istället för att behandla och jag håller verkligen med! Men vi ska ännu diskutera det lite mer, men förhoppningsvis blir det ett Manne/Tiara föl nästa år! :)

Kommentarer
Postat av: SARA JANSSON

Åhh vad skönt med HUMLERT!!

mindre kul med T1 dock :( <3<3<3

2011-06-09 @ 21:54:46
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0