Nyfunnen kärlek

Ja, jag och Chelsea har verkligen hittat varandra! SÅ JÄVLA SKÖNT! Hon är så himla mysig och hur lugn som helst nu när jag håller på med henne själv. Förut vandrade hon runt och skrek hela tiden, men nu står hon still och typ njuter :) I ridningen kan jag lita mer på henne och hon litar mer på mig. Jag kan säga till henen om hon gör fel utan att hon blir arg :)
.
Idag red vi ett ganska kort men intensivt pass! Hade egentligen tänkt rida den rundan som jag brukar rida med henne, men tråkigt som fan att rida samma väg varje dag så idag chansade vi lite och gick in på en vall! :D Först kände jag att hno fick lite sommarkänslor och hon blev lite spändare ;) Men jag travade på som vanligt med handen i "skrajremmen" ;) Vi skrittade tom över ett dike B) Ídag kunde jag träna ganska jättemycket på styrningen eftersom det var så öppet och inget självklart spår. Så vi gjorde lite volter och sådär. Jag märkte att traven bara gick fortare oh fortare och tillslut ramlade vi in i galopp :D Galopperade ett varv i ganska lugn galopp på vallen. Sedan travade vi lite coh bytte varv och gjorde samma med galoppen! Jag är så sjuuuukt nöjd med henne! Hon har utvecklats otroligt mycket på bara några veckor och det märks verkligen att hon vill så himla mycket! :) GAAAH, jag har blivit kär i mitt lilla orangea sto!




Manne var galen. Stack in på en vall och drog iväg i galopp. Mindre roligt kille som inte borde nämnas i det här kärleksfulla inlägget!


Kommentarer
Postat av: SARA JANSSON

PUSSSSSSSSSSSS

2011-06-16 @ 18:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0