DAG 1

Jag tänkte börja med den där listan nu :) Min syster har tjatat mycket på mig, så nu kör jag ;)
PRESENTERA MIG OCH MIN HÄST/HÄSTAR
Jag heter Emma Nilsson, som de flesta vet. Jag är född 15/6-1994. Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta om mig själv. Jag är ju häst-tjejen rätt igenom. Stallet är stället jag trivs bäst liksom ;) jag har ridit typ hela mitt liv, mamma har alltid haft häst men min första egna fick jag när jag var 5 år :)
Har alltid bott på Gotland, i mitt hus, på min gård, i samma rum, men jag gillar det. Visst att det känns öde ganska ofta och man är så beroende av båten om man ska iväg.. Men jag gillar det lilla "samhället" jag bor i och att jag även bor med två kompisar i visby när hästarna vilar. Det gör att jag inte blir lika trött på När och mina föräldrar! (YYY)
Jag vet inte vad jag ska skriva om mig själv, så ni får fråga om ni undrar något! :)

Mina hästar då!



MAHRANI OF THE FAIRPLAY
e. Milton ue. Eduard
f. 1999

Manne hämtade vi i Skåne, osedd, 2006. Kanske en av de bästa grejer vi gjort! Han är typ som en valack i all hantering, men vi undviker att köra honom i transporten med ston. Man glömmer lätt att han är hingst för han är så snäll och mysig. Jag och Manne har tävat upp till Mvs B hopp men siktar högre! Dressyr är inte riktigt vår grej, men vi ska ev vara med i DIV 1 dressyr nu i vår :s Elitlaget i hoppning ska vi också delta i, SÅ KUL!
Manne är nog en av de personligaste hästarna vi någonsin haft. Han är mörkrädd och blir som en liten liten pojke när han är rädd..
När han är stolt över sig själv (efter en klass eller speciellt PRISUTDELNING) ser man det på honom så tydligt! Han skrittar liksom kaxigt och bara utstålar att han tycker att han är bäst! Så jävla kul!
Om han är lite stressad när man håller i honom är det bara att sträcka fram knoppen på ridspöt för då han han den som napp, och det hjälper verkligen!
aja, jag kan skriva hur mycket som helst om min lilla älskling så jag slutar nog nu ;) hehe
.
.
Tiara
e. Zoy Gun ue. Minotarus
f. 2000
.
Det här en en väldigt bestämd dam. Också huuuur personlig som helst, men galet känslig i ridningen. Kräver så mycket av ryttaren att det är stört. Hon har ju haft sina perioder då hon nästan var oridbar pga allt bråk. Men min syster och hon lyckades fixa det! Vi köpte henne 2004 av Sindarve Gård. Hon hoppar helt otroligt bra, men Zoy Gun som är hennes pappa är bara avelsvärderad, så hon fick inte gå några ungponnychampionat osv.. Därför kunde vi köpa henne. Min syster har tävlat henne till LA hopp och kom trea i DM -08, men jag har bara tävat henne LB än. Men om det går som planerat ska vi debutera LA ganska snart :)
Tiara ser så galet busig ut med sin stora stjärn och pannluggen som bara är en fluffig boll :)
Hon är hästen som gör saker när hon tror att man inte ser. Ögontjänare liksom ;) Som att "råka" gå ett steg för långt ur boxen, eller knuffa ner täcken från väggen osv.
Hon är också världens största matvrak och typ omöjlig att banta ;) så hon har typ alltid en liten kagge på magen :p som med Manne kan jag skriva jättemycket om henne, så jag nöjjer mig där :)
.
.
Rosenstolz Carlina
e. Carloni ue. Athlet z
f. 2001
.
Humlan har jag inte haft så länge, snart tre veckor bara. Hon är STOR, men som tur är väldigt lätt att rida ihop osv. Jag trivs så himla bra på hennes rygg och känner mig verkligen säker! Hon är grym i all hantering trots hennes storlek och huvud. De första dagarna var hon ganska typ apatiskt. Gjorde ingenting extra utan att va liksom.. Men nu börjar hon få lite attityd och visar temprament! :) Bara positivt tycker jag, skönt att hon börjat bo in sig mer nu :) Hon har tävlat 130 07/08 i Finland, men såldes senare till Holland och har bara gått 110 där :)
Hon kom till sverige för 2 månader sen men är ursprungligen från Tyskland :) Så det är en berest tjej det här! Tyskland, Finland, Holland och Sverige på 10 år! Hon har även haft föl, men det var tidigare :)
Vi har ju inte tävlat något än, men siktar uppåt :) Hon är den hästen jag kommer försöka få så mycket rutin på jag bara kan!
.
Sedan har vi ju också:
Chelsea -03, e. Alexon D
Check it out -07, e. Mahrani of the Fairplay
Cheerleader -08, e. Mahrani of the Fairplay
Checkpoint -09, e, Lucky Point

Dag 1
- Presentera mig och min häst
Dag 2 - Det bästa/sämsta med min häst
Dag 3 - Redskap/utrustning jag inte klarar mig utan
Dag 4 - Favoritbilderna på min häst
Dag 5 – Något annorlunda med min häst
Dag 6 - Det här shoppar jag helst i hästväg
Dag 7 - Min favoritgrej i stallet
Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit
Dag 9 – Mitt bästa hästminne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet och omgivningen
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 – En ny tagen bild och 5 punkter som beskriver min häst
Dag 14 – Varför får ridning mig att må bra
Dag 15 – Något jag och min häst har gjort som jag är stolt över

Kommentarer
Postat av: SARA JANSSON

är du ledig på onsdag?

inte jag (praktik), men vi kan leka på tisdag? :D

2011-03-13 @ 21:36:11
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0