finaste, bästa, underbara hästar

JA, så mycket gillar jag mina hästar för tillfället! Manne och Tiara gick hopplektion ikväll för Lisa..

Manne fick pröva ett två-delat gummibett och det funkade super! :D Han tog ett bra stöd på det utan att bli hård eller irriterad. SÅ BRA! I början av lektionen var han ganska jättesur när jag fick trycka på honom för att han bara gick i "mys-galopp".. Inte arbetsgalopp.. Det blev några sparkar och studds, men satan vad fin han blev! Rund i galoppen och avslappnad i sprången. Hoppade en bana på 120 sen och känslan var på TOPP!
Jag är småkär i min häst!

Tiara fick gå efter.. Pga underlaget gick hon inte igår och ikväll red jag henne på hacket som jag inte haft på över en vecka. Hon var lite småjobbig i början och ville varken ta förhållningar eller lyssna någon överhuvudtaget bakåt.. Så jag gjorde några galopp-halt övergångar, så då blev det bättre som tur va! :)
Hon hoppade med galet mycket rygg och jag höll på att dö..
Fick ett stopp när jag inte riktigt fick ihop henne efter ett hinder före och jag glömde bort att andas.
För mig är det sjukt viktigt att planera in en "paus" i banan när jag hoppar T. Annars blir jag spänd och andas bara "ytliga" andetag om ni fattar :) Men när jag andas med magen går det mycket bättre!
Men hoppade en bana på typ 110 på slutet och det kändes GALET bra! :D TAGGAR INFÖR HELGEN

Sen när vi kom hem fixade vi hästarna, gav dem kraftfoder osv :) Nu ska jag äta kvällsmat!

PUSS/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0