RESULTAT - HORK 13/3

Jag är väldigt nöjd med tävlingen i helgen. Det var ju vår klubb som hade den, så jag jobbade hela lördagen och var därför väääldigt trött på söndagen.

TIARA

LC, två faser
Hon var galet pigg.. På framhoppningen studsade hon bara runt och det kändes inte jättebra. När hon studsar och håller på ändras avståndet fram till hindret och det blir knas.
Väl på banan var hon ganska ofokuserad. Hon vågade kanppt gå fram på en del ställen och det blev inte så mycket bättre.. Hon taggade för minsta lilla ljud och var riktigt stark. 
Vi var nolla i grunden, trots att hon skyggade osv. På första i omh gjorde jag en snäv sväng, men hon var inte riktigt med mig, utan fokuserade på läktaren. Efter stoppet försökte jag bara få flyt och få henne lugn.. Vi petade en oxedr då, helt i onödan. Men vi fick ett bra flyt på slutet iaf :)

LB, två faser
Hon var lika pigg här, men mer fokuserad som tur var. Hoppade så jävla stort på framhoppningen och jag fick kämpa med att hålla i henne.. Vi fick tom ett stopp på oxern för hon studsade så mycket.
På banan blev hon lite bättre som tur var! :) Hon hoppade upp sig som bara den men studsade ganska mycket. Galopperade henne på en liten volt innan vi startade så hon skulle fokusera.
Jag fick hålla i henne lite väl mycket men det blev bättre efter några hinder.
Vi var nolla i fas 1 men i omh gjorde jag en sväng och fick inte med mig henne riktigt så det blev ett stopp. Men hon skötte sig riktigt bra och LB känns lätt som en plätt nu! :D

MANNE

LB, två faser
Jag hade det delade gummibettet och det funkade riktigt bra! På framhoppningen var han som vanligt, lite bakom hjälperna kanske, men fin!
Han spände sig ganska mycket inne på banan och försökte börja hingsta sig på ettan, men jag hann ta det! Även på trean, som var vid utgången. Efter jag sagt till honom var han KUNGLIG och hoppade riktigt bra! Det kändes riktigt bra och han svängde som bara den! Det blev en VINST för oss!! :) Snabbaste tiden i klassen och 2an var ca 3 sek efter om jag inte minns fel! FINA HINGSTEN!

LA, A:1A                                                                                                                                                   Han var superfin och vi var nolla i grunden. Inte det minsta hingstig och räddade mig på nummer 6 som var vattenmatta ur jättekort sväng och jag tänkte lägga honom nära, men han hoppade av riktigt stort istället ;) haha! Han var verkligen fin, men sen klantade jag mig i omhoppningen, så vi blev uteslutna där.. om jag gör fel blir han sur, you know ;) Men jag är riktigt nöjd med honom!! DET BLEV EN TREJDE PLACERING :D 

Jag har 2 roliga grejer jag tänkte skriva här ikväll, om jag hinner! Nu ska jag leka med barnen på dagis! PUSS/E


Kommentarer
Postat av: SARA JANSSON

Dom va riktigt fina båda två :D kram på dom hihihihi <3

2011-03-15 @ 18:29:45
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0