RESULTAT - SÖDERTÖRN 26-27/3

Manne har varit så otroligt lugn hela helgen, men liksom laddat till när det väl gäller eller så! :)
Jag är så galet nöjd med helgen!!!!! DEN HAR VARIT BÄST!!!
.
LÖRDAG
.
LA, A:0/A:0 två faser, förklass till laget.
.
Jag hade tvp helt okej tempo, eller tappade lite tryck inför kombinationen och fick verkligen hjälpa honom ut då vi kom kort in.. Men fan vad han var fin! Var nolla i grunden och kände att jag bara ville ha en fin och skön runda, så safeade som bara den och tog stora vägar i fas 2. Men det räckte till en 3a placering :D
Han tänkte inte ens på att börja bråka! Eftersom han var så himla fin, blev vi uttagna i laget :)
.
.
LA, ELIT allsvenskan. A:1/A.
.
Mina älskade lagmedlemmar fixade så jag hade det väldigt lugnt i grundomgången.. Alida och Wizard inledde med en felfri ritt, precis Olivia och Loke och Sara och Kelly :) Så mitt lag ver redan till omhoppning när jag skulle rida.
Jag ville inte rida hela banan, så hoppade bara 1, 2, 3 och 5. Jag struntade alltså i 4an och blev då utesluten, fast det var med mening :)
Sedan var det då omhoppning! Alida var kylig och nollade med en grym tid först! Sedan blev det ett missförstånd mellan Olivia och Loke, så de fick ett stopp, men skitbra ändå verkligen! Sara och Kelly var också grymma, fick ett stopp och ett pet på sista hindret.
Jag visste då att om jag gick nolla så skulle vi komma tvåa.. Det var bara vi (TEAM GOTLAND), Djursholm och skogslotten till omhoppning så vi skulle sämst bli 3a..
Men Manni var så jävla fin och vi hade ett jättebra tryck i galoppen! Var nolla och vi fick till och med in 2 galoppsprång i kombinationen!
Laget slöt alltså tvåa efter Djursholm, och Skogslotten kom 3a :)
Galet vilken skräll!! :D
.
SÖNDAG
.
Eftersom Manni varit så fin på lördagen gjorde vi klassbyte till Mvs B ist för att rida LA.
Mvs Bn var ju sista klassen så vi åkte inte till tävlingen förrän till ca 14.00 :)
.
Mvs B, A:0/A:0 två faser

Han var så lugn, nästan loy när jag skrittade fram.. Trodde aldrig han skulle orka för han kändes så seg! Men sen när jag började jogga och galoppera blev han bättre. Jag hoppade inte så mycket och allt på räcket kändes hur bra som helt. Men på oxern kändes det bara så där liksom..
När jag skrittade runt utanför ridhuset råkade jag kolla in och såg 2an, (stooor oxer). Då tänkte jag typ gå och stryka mig. Trodde vi skulle dö på riktigt!
Men sen när jag skrittade runt inne på banan blev det bättre.. Då blev hindrena mycket mindre kändes det som :)
Han var så himla fin! Sökte verkligen efter hinder! 2 till 3 var linje, 7 språng korta eller 6 lite framåt. Manni hade inga problem på 6 och det blev nästan lite kort. Sedan efter 3an var det en kort sväng till 4an som jag höll på att missa! Men Manni ställde upp :D
Men han var så himla fin verkligen!
NOLLADE i grunden vilket var helt amazing då han brukar bli sur efter 3-kombinationer, som var med nu. I omhoppningen red jag väldigt stora vägar och försökte bara ha samma stora galopp som i grunden. Han ville verkligen kändes det som!
Felfri i båda faserna och en 2 placering!!
.
.
CRED TILL DEN SOM ORKAR LÄSA ALLT!!!
Gud vad jag älskar min häst! Han fick rosett i allt han startade den här helgen! Bästa Manni<3
PUSS/E

Kommentarer
Postat av: Sara

fiiiiiiiina hingsten! :D

jag äslkar dej och din häst väldigt mycket nu faktiskt ;D<3

2011-03-28 @ 14:15:36
URL: http://saravilhelmsson.devote.se
Postat av: Rosanna Zimdahl

grattis!! :D

2011-03-28 @ 15:18:20
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: Annie

Gud vad kul:) Grattis:) Sjukt bra början på Eliten!

2011-03-28 @ 15:48:13
Postat av: Anonym

Gud vad kul:) Grattis:) Sjukt bra början på Eliten!

2011-03-28 @ 15:48:52
Postat av: Johanna

grattis till placeringarna!

Har kollat i din blogg lite och lagt märke till i dina videor att du smackar väldigt mycket och använder spöt när du ska hoppa, du har inte tänkt på att hästar oftast reagerar mindre på spö/smackan de om man alltid gör det? Då blir det ju liksom ingen "extraeffekt". Fin häst!

2011-03-28 @ 17:39:02
Postat av: bea nyberg

ni är så himla fina!!! ;D <3

2011-03-29 @ 01:55:56
URL: http://beatricenyberg.blogg.se/
Postat av: Lina

hej :) Ni var superdiktiga, hoppas du kommer över ht flera gånger inte bara södertörn men i närheten, var riktigt kul att se dig live :)

2011-03-29 @ 10:31:00
URL: http://hoppryttaren.blogg.se/
Postat av: Marie

Va duktiga ni är!

2011-03-29 @ 21:01:38
URL: http://larssonmarie.blogg.se/
Postat av: Marie

Va duktiga ni är!

2011-03-29 @ 21:04:59
URL: http://larssonmarie.blogg.se/
Postat av: Mira

Såg skitfint ut!! Grattis! :D

2011-03-30 @ 14:50:02
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/
Postat av: Rosanna Zimdahl

hej! jag såg att du och sara tog foton där, fick ni kanske någon bild på mig och pem/nocke? :D

2011-03-30 @ 18:07:37
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: SARA JANSSON

JAG GRÄT AV LYCKA

2011-03-30 @ 21:45:08
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Jenns

SÅ KLOCKRENA BÄSTA NI<3333

2011-04-02 @ 11:56:03
URL: http://jboberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0