träningen

Jag vill inte prata om Louise Haaga träningen med Manni. Är verkligen inte nöj med den.. Jag ska inte rida för henne på ett bra tag. Vi tyckte inte samma sak om Manni, och han blev sur så att säga. Hon förstod inte vad jag menade och jag är inte alls nöjd.
SÅ VAR DET MED DET. Pengarna rätt åt helvete så att säga ;)

Har ridit Tiara och Humlan idag.

Tiara var hemsk. Eller mindre hemsk än igår iaf :) Men hon är så galet pigg just nu, så hon letar bara efter anledningar att busa.. Idag var det några fåglar som flög iväg, och då galopperade hon iväg i full fart! Man blir ju lite trött på henne när hon gör så typ 4 gånger ;) hehe
Men sen på slutet blev hon riktigt fin! Ganska stark och lite låg i galoppen, men det är smällar man får ta :)

Humlan red jg med huva/luva/mössa idag eftersom det blåste ganska mycket. Hon överraskar mig varje dag! Så duktig, modig och självsäker. Det känns verkligen som hon börjar lita på mig lite mer nu, för hon går fram över allt och är rädd, men går ändå! :) Så snäll! 
Hon va otroligt lätt i handen idag och bra för skänkeln. Högersidan är dock sämre än vänster (beror på mig, jag är stelare i höger). Så jag jobbade mest i höger varv och försökte slappna av osv :) 
I högergaloppen blir hon ganska stark och vill inte riktigt vänta på mig och arbeta. Jag suger på att sitta ner i hennes galopp så jag står upp och blir inte så stark som jag skullle vilja i sätet och skänkeln ;) Men men, det kommer :)) 

Nu har jag ätit lunch. Ska bara värma mig lite, sen ska jag ut och mocka hela stallet och ev rida Manni :) 
PUSSS/E
  
nelly fick stå för bilden!

Kommentarer
Postat av: jennifer

Sv; VISST ÄR HAN FIN?!:) Min hingst fux<3 maniboy var finis med<3

2011-03-04 @ 22:08:42
URL: http://jboberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0