Traudi-träning Tiara

Red som sagt dressyrlektion för Traudi Björling på Tiara i lördags.
Fick börja lektionen som den på manni, med presentation och sen visade jag henne lite i trav och galopp.
Sedan snackade vi och hon sa att Tiara var otroligt känslig i munnen, för skänkeln och sätet. Sätet har vi inte tänkt så mycket på förut, men det med munnen och skänkeln visste vi redan om. Hon sa också att jag red för mycket med sätet. Det har jag lärt mig att göra på Ravvi, min förra d-ponny. Men Tiara klarade inte av det, blir stressad och spänd då bara..
Jag fick rida med en hand, ytterhanden. Travade och galoperade runt och "lekte" lite i ridhuset. Gjorde en typ 7 meters volt i galopp och hon lyssnade otroligt bra med bara vikten och skänklarna. I galoppen fick jag tänka på att inte sitta och "pusha" på utan sitta jättestill och mjukt.
Tiara blev mycket lugnare och sjukt avslappnad, speciellt i skallen om ni fattar :)
Fick även göra samma lösgörande arbete med henne som manni och försöka få henne att våga ta stöd på bettet.
SATAN VAD FIN HON BLEV PÅ SLUTET :D
min fina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0