Hopplektion!

Efter förra inlägget pluggade jag lite, sedan blev Humlan skodd och under tiden städade jag sadelkammaren. Nu är den iaf fin och jag har sklängt hur mycket onödiga saker som helst! :)

Jag red Humlan här hemma idag, så mamma kunde kolla henne under passet :) Hon var jätteladdad och kunde inte skritta på korta tyglar.. Sedan red jag henne lite och Mamma tyckte hon blivit mycket finare! :D Eftersom vi KANSKE ska tävla på fredag satte mamma upp ett räcke som vi hoppade några gånger :) Jag och Humlan är inte alls så samspelta när det kommer till hoppningen då jag vill rida henne hela vägen fram till hindret medans hon vill sköta allt själv.. Så det blev ett stopp för hon blir så arg på mig som bara pillar.. Hehe :) Sedan var hon jättemycket finare och mer avvaktande så vi hoppade iaf typ 110 cm! :) Så det känns bättre nu :)

Sedan var det dags för Kungens (Mannes) hopplektion! Första träningen utomhus på Sindarve för i år och han var så galet fin! Vi började med att hoppa lite olika linjer på låga höjder och kollade av att allt funkade. Manne var så fin och lyssnade jättebra! :) Sedan hoppade vi ett enkelhinder på 110 cm och sist en bana på 120 cm! :D Han tog verkligen tag i hindrena och det fanns inte en tvekan till att stanna. Vi fick ett pet då det blev lite flackt, men han var superfin verkligen! :) Hehe på linjerna går han på RIDHÄST-AVSTÅND och det känns inte ens långt! :D haha JA, jag är kär i min lilla ponnie! :D  

Svaren på frågestunden kommer imorgonkväll eller ikväll!   

Puss/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0