Massor

Mina hästar har varit fina de senaste dagarna! Det känns som det börjar släppa med Humlan nu! Manne är klockren under passen, men hur hingstig som helt annars.. Tiata går i sin sjukhage och mitt samvete är väldigt dåligt just nu för hennes skull.. Hon är dock fräsch när hon springer, men vi har inte böjt henne igen än..

Juste, Humlan är typ halt. Eller inte halt utan markerar bak iaf.. Högerhelvetet.. Men med tanke på att det typ skillde 2 - 3 cm på hovarnas höjd när hon kom så är det väl inte konstigt att det tar tid med henne.. De vi köpte henne av sa att hon hade "tappat skon i hagen på morgonen" när vi kom dit.. Ba, Jo tjenna! Stackars häst..
Mamma ska iaf ringa vår veterinär imorgon så ska vi se vad som händer.. Hon behöver nog till vår kiropraktor också. Vi tog dit henne när vi precis köpt henne och han hittade ingenting på henne då..
Så jävla surt att hon är ofräsch nu, nu när hon börjar bli häst igen liksom!
Juste, när jag travar på volt (oftast i höger varv) tappar hon bara bakdelen. Ganska obehagligt och det händer oftare ju fler dagar hon gått i rad.. Det känns typ som en upphakning, men det är så svårt att avgöra från ryggen.. Mamme har inte mrkt något när jag ridit henne, men eftersom jag oftast rider henen själv så är jag osäker på vad det kan vara.. Har ni någon aning?

Skulle varit grymt med lite förslag! Kan ni inte brainstorma lite är ni snälla? :)

Puss från en deprimerad Emma


bli frisk

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tror jag har några bilder faktist. Jag skickar dom när jag får tid, lär väl bli imorgon eftermiddag eller på söndag :)

2011-05-20 @ 22:12:01
URL: http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/
Postat av: SARA JANSSON

åh älski :( inte kul när det blir såna här grejer o allt kommer alltid på samma gång också :( <3

2011-05-21 @ 14:40:01
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Red du en brun häst och hade brunt schabrak eller en fux med strumpor och bläs på tävlingen?:)

2011-05-22 @ 20:08:15
URL: http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0