Tisdag

Igår, tisdag red jag alla 3.. Med alla tre menar jag Manne, Humlan och Chelsea! Eller jag longerade Chels, men kan förklara senare :)
.
Började med Humlan som fick gå ett lugnt joggpass.. Alltså galopperade jag inte och hade henne bara lång och låg och föröskte jobba henne mer för skänkeln. Gick väl sådär. Blev lite tung i handen efter ett tag och jag fastnar såklart i handen vilket är dumt ;)
.
Sedan gick jag och hämtade Chelsea och longerade henne med sadel och inspänningsgrej på utsidan så hon jobbar klokt. Hon var riktigt fin men bockade järnet i första galoppen. Hon har/har haft sadeltvång så hon har slängt sig in i ridhusväggen när det var som värst.. Kan berätta mer om det en annan dag :)
.
Sist ut var Manne, som var riktigt pigg! Han bara kööööörde iväg i traven, så galopperade honom väldigt tidigt. Det funkar jättebra på honom att galoppera tidigt eftersom han blir mycket lugnare och jag kan arbeta honom på ett helt annat sätt då :) Det blev ett pass med väldigt mycket galopparbete, och jag jobbade mest med att sätta honom på rumpan i galoppen utan att han sänkte ryggen :) Högervarvet var lättast, som alltid så vi får jobba mycket med det! :D
.
Om ni vill ha frågestund, så får vi fråååååga på här! :D
.
Puss/E


gud så söta!

Kommentarer
Postat av: SARA JANSSON

PUSSÄLSKLING<3

2011-05-25 @ 19:59:38
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0