TISDAG

Idag fick tjejerna gå varsitt pass. Manne fick en extra dag välförtjänt vila efter helgen..

Jag började rida Humlan som faktiskt kändes väldigt pigg och fräsch. Hon gick ett ganska lugnt jogg-pass och jag travade inte alls mycket. Men försökte mjuka upp henne på en 8volt. Annars brukar jag fokusera på att få upp henne i formen, men idag försökte jag ha henne lång och låg och det gav resultat! :) En väldigt avslappnad häst! :D Vi börjar förstå varandra mer nu, vilket är galet skönt! :D

Efter Humlan var det Tiaras tur. Hon är GALET tjock så hon rullar typ fram.. he-he. Hon var jättepigg idag och väldigt pushig. Red med Difference-tränes eftersom det motverkar att de kommer bakom hand och skänkel som hon börjat göra nu på senare tid.. Men idag var hon ganska kaxig. Ville inte ta förhållningar och drog bara massa. Eftersom hon var så pigg gick jag in på vallen med buskarna och hoppade ett varv. Efter det blev hon mycket bättre, fast jag fick säga till henne ordentligt några gånger för att få effekt.. Men sen blev hon jätterund och jag kunde göra de små hjälperna som jag vill :)
Jag jobbade henne mycket på volt, speciellt i galopp. Hon blev jätterund och jag kunde pressa henne mer och mer utan att hon blev sur och spänd :D Så det här passet var väldigt givande för mig och T. Det var skönt att jag kunde säga till henne utan att hon exploderade :D


kramkalas med aliiiiida!

Kommentarer
Postat av: Alida Strange

Sv; Jag älskar den med!! :D



Sicken vackur bild! :D<3

2011-05-12 @ 22:07:08
URL: http://karlektillminahastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0