Traudi x2

Manne fick gå träning för Traudi Björling både lördag och söndag. Träningen pågår i 30 min och kostar 400 + ridhushyra :) Men enligt mig är träningen värd varenda öre! :) Traudi är väldigt rak på sak, men berömmer otroligt mycket, så man tänker inte på det negativa som kritik utan mer som en korrigering..
.
I lördags fick jag lära mig ett nytt knep hon tyckte jag skulle använda när han hingstar sig! Prövade det i början av passet och sen var det svårt att lugna ner honom igen ;) Men vi jobbade som vanligt med att göra honom så lösgjord hela tiden och få ner nacken och upp med ryggen. Manne spänner helst hela kroppen och sänker ryggen.. HU!. Red med mitt "hoppträns, dyon med pullarnosgrimma" eftersom han brukar vara extra spänd med det och det är ju trots allt det tränset jag hoppar med :)
Men han var faktiskt jätteduktig. Vi jobbade mest i trav, och jag fick göra skänkelvikningar på volt, för att f med bakdelen på riktigt! Jag blev lite stressad och tryckte bara med innerskänkeln innan jag ställde honom och fångade upp.. men sen när jag lugnade ner mig lite så hände det grejer! :D Manne var typ kung!
Traudi tyckte han hade musklat sig jättebra sen sist, så det var kul att höra :)
.
Idag jobbade vi mer på galoppen. Hade samma träns idag och det är just i galoppen som det verkligen känns att vi behöver arbeta på, mest med det här tränset. Jag har ju gummibett, som hon rekommenderade för ett tag sen och det funkar faktiskt jättebra :D
Idag var det lite samma upplägg. Upp med ryggen och ner med nacken. Han tar väldigt gärna upp nacken och sänker ryggen när det blir någon förändring och det få han inte göra ;)
Vi flyttade också ut bogarna på volten och det hade vi extra svårt för i galopp. Han ville bara byta galopp och det märktes att han hade det lite jobbigt i korset. När vi fick honom skillde det flera cm på högersidan/vänstersidan i korset och det fick bli en liten förklaring för varför han hade extra problem med den övningen..
.
Jag märkte faktiskt mycket resultat med min fina lilla ponny. Hon tyckte att han var mycket trevlig och fin :))
RID FÖR TRAUDI HELT ENKELT :D
.
Puss/E

Kommentarer
Postat av: bea nyberg

jag och traudi bor typ grannar hihihihi

2011-05-30 @ 00:22:52
URL: http://beatricenyberg.blogg.se/
Postat av: Alva

Vad tyckte hon att du skulle göra då?? ;)

2011-05-30 @ 10:40:49
Postat av: Alva

Vad tyckte hon att du skulle göra då?? ;)

2011-05-30 @ 10:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0