Fina Turillla

Helene om VISBY:

Vad var det för fel på Turilla? Hon är till salu nu för ett väldigt lågt pris. 
Enligt ägaren är hon skadefri men har läst din blogg och där skrev du att hon inte skulla hålla för högre höjder enligt veterinären. Vi är ev spekulanter och har inga höga ambitioner men vill ju åtminstone kunna hoppa LB. Tacksam för svar. Mvh Helene

.
Hej Helene. Egentligen vill jag inte uttala mig och detta då jag har sagt att jag inte ha något med försäljningen att göra. Jag tror verkligen att hon kommer kunna gå LB, men kanske inte LA och uppåt. Hon är en riktig vinnarskalle och älskar ärevarven, så hon gör väldigt ofta sitt bästa på tävlingsbanorna! :)
Just nu är Turilla skadefri tror jag. Jag tror också att priset är så lågt för att de måste bli av med hästen och för att marknaden är som den är just nu. Man kan köpa fina hästar väldigt billigt pga att det finns så många till salu.
Det jag tycker är viktigt att veta med Turilla är att hon är väldigt skarp i huvudet och som sagt en riktig tävlingsponny, så man får vara ganska konsekvent. Hon är superpersonlig, älskar att hoppa buskar (speciellt stooooora buskar), bockade aldrig med mig (hade henne 1 år ungefär) och hon hoppar väldigt bra och mer än gärna! Jag och hon klickade så himla bra och om hon inte blivit halt så hade jag nog ännu haft kvar henne för jag tycker om henne så himla mycket! Hoppas du är nöjd med svaret :)
.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0