MANNES BFF

Dagen började med att jag försov mig, och kände hur ont hela min kropp gjorde, så Runfeldts hästar fick vara inne liiiite för länge :( När jag kom dit slängde jag ut Curra och Tim, tog in Impan så hon fick frukost och gjorde iordning Condesa.
Jag började med att tömköra Condesa. Det gick ganska bra, förutom att hon hade lite jobbigt med att fatta galopp och eftersom det var första gången jag tömkörde henne själv så är jag helt klart nöjd :)
Hon är trevlig att jobba med då hon alltid gör sitt bästa :)

Efter Condesa var det Impans tur. Tömkörde henne också. Försökte få henne att bli lång och låg eftersom hon har kroppen lite mot sig om man säger så ;) haha. Var lite pressad pga tiden, så blev faktiskt nöjd med henne trots den korta tiden :)

När jag var klar där åkte jag hem, åt en snabbis och sedan vidare med mor min till sjonhem och Suderbys Gård och Ridskola. Där pratade vi med Gerd, som är ansvarig för elevbiten på idrottsgymnasiet(ridsport). Så nu känns allt awesome! Ska rida många lektioner i vår för många bra tränare :D :D :D

Efter mötet var det ful fart mot När! Vi lade på Chelsea ett täcke och hämtade hem PUTTE :D Putte är alltså min 2(snart 3)åring :) Han är e. Lucky Point och ue, Amiral :) Liten och otroligt söt, men väääligt tjock för tillfället :)


bebis-putte!

Nu står han i boxen bredvid Manne och de står och biter och myser med varandra :) Manne blev så himla glad när han fick en kåååmpis :))))) Vi kanske, kanske, kanske, kanske ska pröva att släppa ihop dem om några veckor. Manne har ju gått med valack förut och dt älskade han, så kanske ;)

Imorgon blir det ingen ridning.. Då är det TUUT, hela dagen. Kan berätta mer om det imorgon :)

Puss/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0