Don't hide yourself in regret just love yourself and you're set

Hej hopp gummisnopp alla Emma´s läsare, Nell Perland heter jag som har fått äran att gästblogga på Emma's fina blogg, hihi :D
Jag är 15 år och går i 9:an i Tyresö skola som ni kanske kan gissa er till ligger i Tyresö, som ligger söderut precis utanför Stockholm. Här bor jag tillsammans med min mamma, mammas sambo och 2 fulsöta & konstiga katter i en liten radhus-lägenhet. 



Jag har känt Emma i typ 1½ år tror jag, vi lärde känna varandra genom att vi åkte på samma tävlingar och har gemensamma kompisar. Jag tycker att hon är en jättehärlig & snäll tjej som alltid är glad och som framförallt alltid gör en glad! Superduktig på att rida är hon dessutom och hon har fina hästar som matchar henne :)

I princip all min fritid går åt en svart, knepig filur som jag stolt kallar för min ponny. Black Jack heter han, är en korsningsponny som är född 1995 på Irland. Han är underbar att handskas med, väluppfostrad och har ett hjärta av guld. Älskar att arbeta och ställer alltid upp för sin ryttare, dock så gör han absolut ingenting gratis. Kräver 100% ridning hela tiden och tar första bästa chans att slippa undan, däremot så om man rider och gör allt det som krävs så gör han allt för en! Han är min drömponny, jag förstår inte hur jag har klarat mig utan honom och han är mitt allt. Utan honom är jag inte hel ♥
När jag fick honom juni 2008 så var han inte mycket för värden, 3 år med felridning och fel foderstat hade satt sina spår och han var omusklad, smal, utan kondition och kunde knappt trava på 4-kantspåret som en normal häst. Men trots det så var han allt jag önskade mig och lite till...


Vår historia tillsammans är lång och händelserik, dock ska jag inte tråka ut er med allting utan försöka korta ner den... Nu, drygt 3 år senare, så är Blackie, som han kallas, en fullt musklad & välriden ponny och tillsammans så tävlar vi flitigt i fälttävlan. Vi har tävlat upp till P90 med vinst & placeringar, LA-hoppning & LA-dressyr. Vi startade stil-SM i fälttävlan i år och låg 6:a av 25 efter dressyren men vägrade dessvärre ut oss i terrängen då vi för bara ett par veckor sedan hade problem med vatten. Blackie vägrade gå i, blev helt istadig och gick inte att rubba. Men efter ett par veckors intensiv träning och mycket slit så åkte vi till Nyköping förra helgen och startade en P80 för att se om problemet hade löst sig eller inte. Det hela slutade med att vi vann! :'D Så som ni säkert förstår så är vattenproblemet löst nu och nu väntar Lag-SM i helgen som kommer! :D









Om ni vill läsa mer om mig & Blackie och fortsätta följa vår resa tillsammans så kan ni göra det på http://blackijacki.blogg.se/. Det här var allt för mig, puss och hej! Och puss till dig Emma såklart, tack för att jag fick gästblogga ♥

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0