Tiara

Tänkte skriva lite om Tiara! Har bara skrivit om Manne än så länge ju :)

Tiara -00 e. Zoy Gun ue. Minotauris



Vi köpte Tiara när hon var fyra år och har haft henne sen dess. När vi kollade på henne första gången löshoppade hon 140 cm och detta gjorde hon utan att ta i.. Vi kände då att det här var hästen för oss, och fram för allt till min syster.. Tiara var knappt inhoppad och min syster har ridit henne från grunder från början. Hon var ju väldigt bra inriden då hon är från Sindarve, så Lisa Horwitz red ju in henne. Vi kunde köpa henne enbart för att Zoy Gun ( hennes pappa) bara är avelsverderad, så hon får inte delta i några championat. 

Den första tiden var hon så otroligt seg och trött så vi var inte säkra på köpet, men sedan efter första vilan, blev hon tvärtom ist! Hon bockade och var allmänt jobbig och Amanda var väldigt trött på henne, det var också då hon insåg hur jävla kul det är att hoppa, så hon bockade bara hon såg en bom... 


en av de äldsta bilderna på T och Amanda

 Amanda och Tiara har tävlat upp till LA och kom 3a på DM -08.. Hon är en av de hästarna med högst ridbarhet som jag någonsin suttit på! Och jag är sjukt glad att vi har henne!


A & T

Nu är mina mål med Tiara att bli säkra i LB och sedan rida stadigt LA i slutet av året.. Långsiktiga mål är väl SM, men man får se vad som händer! :D



Fina Tiara


Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: Tack :D Jag är nöjd med dem =)

Desamma =) Fin bilder!

2010-05-24 @ 15:37:56
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

Supertiaran :D <3

2010-05-24 @ 22:53:09
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0