Svar

Johanna om RESULTAT - SÖDERTÖRN 26-27/3:
grattis till placeringarna!
Har kollat i din blogg lite och lagt märke till i dina videor att du smackar väldigt mycket och använder spöt när du ska hoppa, du har inte tänkt på att hästar oftast reagerar mindre på spö/smackan de om man alltid gör det? Då blir det ju liksom ingen "extraeffekt". Fin häst

svar; Tack så mycket :) 
Jag kan ju börja med att på Mvs B filmen från helgen är det inte jag som smackar.. Det är hela mitt underbara gotlandsgäng.. Jag brukar sällan smacka, men säger duktig i sprången ganska jätteofta.. :) När jag lägger på spöt innan hindren är det för att få extraeffekten jag inte kan få med skänklarna och rösten. Kan också passa på att säga att Manni är hingst, och de är väldigt stryktåliga och kan i många fall vara lika bråkiga som ston kan vara. Manni har varit jävligt bråkig på tävling i ca 2,5 år, så nu när det släppt vill man liksom inte chansa med att sätta honom i skiten. Därför hjälper jag honom med både spö och röst. När inga andra hjälper kan "rädda" oss :)
Hoppas du är nöjd med svaret Johanna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0